А мериканският стартъп Rivian Automotive, ръководен от бивши кадри на McLaren и Harley-Davidson, представи първия си модел – електрически пикап R1T. Всъдеходът, чието серийно производство ще започне през 2020 г., ще се предлага на цена от $61 500. Предвид популярността на пикапите зад Океана, R1T има много сериозен потенциал, тъй като предлага много сериозна мощност и голям пробег на цена, която не е толкова висока.
На габарити Rivian R1T превъзхожда Mercedes-Benz X-Class: електрическият пикап е със 135 мм по-дълъг и с 95 мм по-широк, като междуосието му е със 75 мм по-късо от на X-Class (3075 срещу 3150 мм). С просвет от 360 мм и дълбочина на газене от 1 метър, Rivian R1T обещава сериозни офроуд качества. Гарант за това са и ъглите на заход и отход от съответно 34 и 30 градуса.
Уникална особеност на пикапа Rivian е багажникът с обем 350 литра, разположен между кабината и товарния леген. Още един багажник е отворен на мястото, където обикновено се позиционира двигателят – под предния капак. Обемът му е 330 литра. Товароподемността на модела е 800 кг, като може да тегли прикачен товар с тегло до 3500 кг.
И сега да обърнем внимание на най-важните параметри за един електромобил. Задвижването му се осигурява от четири електромотора, чиято сумарна мощност възлиза на впечатляващите 760 к.с. и 1120 Нм въртящ момент в най-мощната си версия (по 147 kW на колело). Последното уточнение е абсолютно наложително, тъй като Rivian R1T ще се предлага в три версии: с мощност 300 kW (560 Нм), 562 kW и 522 kW. Любопитното е, че версията с най-висока мощност няма да се захранва от най-мощната батерия. И те са три, като капацитетът им е съответно 103, 135 и 180 kWh. С тези параметри пикапът ще ускорява от 0 до 96 км/ч за съответно 4,9, 3 и 3,2 секунди, а максималната скорост на трите версии ще е 160 км/ч. Далеч по-важен е фактът, че най-голямата литиево-йонна батерия ще предлага пробег до 640 км, докато най-малката – около 400 км.
За да бъде добре защитен блокът литиево-йонни батерии, подът на пикапа е подсилен с кевлар и карбон. R1T разчита на адаптивно пневматично окачване.
Производството на модела ще се извършва в бившия завод на Mitsubishi Motors в Нормал, Илинойс. Миналата година той бе закупен за 16 млн. долара. Потенциалът на самия завод е сериозен – 350 000 коли годишно, но плановете на Rivian са доста скромни: по 50-60 000 пикапа годишно към 2025 г.
И Honda започва упражнения на тема електромобили
Германски съд нареди на VW да върне 30 000 евро на собственик на Golf TDI