О писан като „зората на нова ера”, новият модел е много важен автомобил за Mazda, тъй като е първият, използващ новата платформа Skyactiv-Vehicle Architecture и новият двигател Skyactiv-X. Последният разчита на технологията Spark-Controlled Compression Ignition (SCCI), която обединява най-добрите характеристики на бензиновия и дизеловия двигател.
Както и до момента, новата 3-ка се предлага във версии като 5-врат хечбек и 4-врат седан. Дизайнът е еволюционно развитие, но определено кара модела да изпъква, тъй като въвежда доста елементи от концепцията Vision Coupe. Предницата се отличава с агресивна радиаторна решетка и тънки фарове. Хечбекът предлага много елегантен силует, защото линията на покрива се спуска елегантно назад, като извивката се интегрира в задницата. На другия полюс е седанът, който предлага по-остри линии.
За съжаление компанията само потвърди въвеждането на въпросния революционен SCCI двигател, който ние можахме да тестваме още в началото на годината. Бе казано само, че на различните пазари ще се въведат актуализирани версии на 1,5- 2,0- и 2,5-литровите Skyactiv-G двигатели. Новостите касаят промени по всмукателните колектори и буталата, които подобряват икономията на гориво и динамиката. На някои пазари ще се предлага и дизелов 1,8 Skyactiv-D с ревизирано впръскване на горивото, което също понижава разхода. Агрегатите ще се предлагат с 6-степенни механични и автоматични трансмисии.
Mazda Skyactive-X: бъдещето на бензиновия двигател? (тест драйв)
Подробности няма и за версията със задвижване на четирите колела, която се въвежда за Mazda3.
Подходът на дизайнерите в интериора се описва като „по-малкото е повече”. Това ще рече изключително минималистично оформление на 3-лъчия волан и арматурното табло, по средата на което е монтиран 8,8-инчов дисплей. Няколко са бутоните под него за климатичната система и някои от системите на борда. Моделът продължава да предлага Head-up дисплей. Интересни са супер тънките А-колони, които осигуряват отлична видимост към пътя.
Mazda3 ще улесни водачите чрез въвеждането на нова технология за подпомагане на управлението. Системата Cruising & Traffic Support (CTS) на марката добавя асистент за задръстване със способност да контролира ускорението, спирането и завиването. Предупреждението за напречен трафик отпред помага да се избягват инциденти на „слепи” кръстовища.
5 150 000 км и други рекордни пробези с леки автомобили
Американски стартъп изпревари Tesla с първия електрически пикап