Има ли и къде са зарядните станции в областните градове у нас

За да се стимулира масовото навлизане на е-коли, ЕС ще изиска от членовете си да гарантират, че до 2025 г. ще бъдат разгърнати зарядни станции на всеки 60 км по основните пътища

електромобили зарядна станция

iStock

З арядната мрежа е основен фактор за развитието (или не) на електрическата мобилност по света. Ние също не правим изключение. Проучване на кореспондентите на БТА дава доста добра картина каква е ситуацията извън София.

В Разград работят две зарядни станции - едната е на паркинга до Археологическия резерват "Абритус" и е удобна за използване и от преминаващите туристи от съседна Румъния и други държави. Втората станция е на паркинга до Средношколското общежитие.

По инициатива на НСОРБ и Електроенергийния системен оператор (ЕСО) през февруари беше подписан меморандум за разширяване на зарядните станции за електрически автомобили и плъгин-хибриди в общините. Според председателят на УС на НСОРБ и кмет на Велико Търново Даниел Панов, чрез използването на преносната мрежа и елементите на техническата инфраструктура на ЕСО ще бъде възможно локации за зареждане да бъдат обособени във всяка една точка в страната.

В областния град Монтана все още няма зарядни станции за електрически автомобили. В региона има изградени две зарядни станции, като и двете са в курортния град Вършец – едната в хотел, а другата в завод.

В Ямболска област към момента има изградени три зарядни станции за електромобили – в два автосервиза в Ямбол и Елхово, и на бензиностанция на автомагистрала „Тракия“. В региона обаче вече има заявен инвеститорски интерес за изграждане на мрежа от зарядни станции, съобщи за БТА областният управител на Ямбол Васил Александров. Предвидено е първото зарядно устройство от мрежата да бъде монтирано в непосредствена близост до сградата на областната управа.

От кметството в Русе съобщават, че в града има една действаща зарядна станция-паркомат, собственост на общината. Предстои изграждането на още шест, като от местната управа нямат информация за броя на частните зарядни станции в града. Русенска фирма произвежда и изгражда безплатни зарядни станции за електрически автомобили. Фирмата се е насочила към изграждане на бавни зарядни станции като до момента има изградени около 50 в страната и 7-8 в Русе.

В област Смолян има бързи станции в Смолян и Пампорово, като междувременно се водят разговори за изграждане в общините Девин, Рудозем и Златоград.

На територията на община Търговище към момента има една станция за зареждане, разположена в местна бензиностанция. Цената на услугата е 0,90 лева за киловатчас. По думите на служител, обслужващ станцията, ползватели са няколко редовни клиенти от града.

Обществените зарядни станции в Хасково са три, като последната пусната в експлоатация в хотел в лесопарка „Кенана“ е с мощност 60 киловата.

В област Враца ползвателите на електрически или хибридни автомобили могат да ги заредят в общо четири зарядни станции. Три от тях се намират във Враца, а четвъртата е в Козлодуй. Три са станциите за зареждане в Дупница. Зарядната станция има и в Кюстендил, тя се намира на безплатния общински паркинг зад театъра.

На територията на Бургас има 27 зарядни станции. Във Варна за обществено ползване има 22 двойни зарядни станции, разположени на територията на синята зона в центъра на града.

В Пловдив, според данни на сайта https://vsichkotok.bg, посочен от общината като достоверен, има общо 36 зарядни станции. От тях 10 са за бързо зареждане. Всички станции са частни - на бензиностанции, хотели, търговски центрове и вериги, и фирми.

Собствениците на електромобили в Стара Загора имат възможност да зареждат возилата си на няколко изградени станции, две от тях се намират на паркингите на верига магазини, където зареждането е безплатно. Към момента в Шумен има само една станция за зареждане с ток.

Четири зарядни станции за електромобили, създадени по проект на общината, са активни в Сливен от началото на март. Те са разположени по булевард „Хаджи Димитър“.

Станции за зареждане на електрически автомобили няма във всяка община в региона на Кърджали, но са налични по маршрута на автомобилния поток към граничния пункт с Гърция – ГКПП „Маказа“.

Източник на статията: bta.bg