М акар Honda да изостава в посока електромобили, японската компания се опитва да навакса. В момента тя разработва градски електромобил за европейските пътища. През декември 2018 г. в Китай ще влезе в производство Everus EV-1, като това е възможно със съдействието на Guangzhou Automobile Group Co., Ltd.
Базиран на компактния кросоувър HR-V (дължина 4308 мм, междуосие 2610 мм), Everus VE-1 обещава автономен пробег от 340 км по цикъла NEDC. Електромоторът, задвижващ предните колела, е с мощност 120 kW (163 к.с.) и 280 Нм. Той черпи енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 53,6 kWh.
Моделът произхожда от концепция, представена през април 2018 г. Бъдещите му китайски собственици ще имат на разположение три режима на задвижване: N (за нормален), S (за спорт) и B (за пестене на батерията). Услугата за споделяне на електрически автомобили Rui Chida първа обяви, че ще въведе Honda на китайските пътища, което е чудесна новина за електрически модел, който не е доказал себе си пред частните клиенти.
Китай води света към електрическо автомобилно бъдеще
VW е готов да произведе 50 млн. електромобила
Цената на модела се очаква да започва от 170 800 юана, което прави около $24 600. Тук трябва да са каже, че в тази сума е включена държавната субсидия, което ще рече, че Everus VE-1 е с 42 000 юана (приблизително $6000) по-скъп от HR-V.
Макар Honda да няма богат опит в областта на електромобилите, японците се обединиха с най-големия производител на батерии в Китай - CATL или Contemporary Amperex Technology – за разработването на програма за електрически автомобили със световни амбиции. Съобщението дойде през май 2018 г., когато Honda потвърди и въвеждането на Fit EV с „поне 300 км пробег“.
Планът на Honda е да концентрира усилията си върху „зелените“ автомобили, като до 2030 г. хибридите, плъг-ин хибридите и чистите електромобили трябва да съставят 65% от общите продажби на марката.
Honda и GAC планират инвестиция в размер на около 412 млн. евро за изграждане на нов завод в Китай. Той ще е с годишен капацитет от 170 000 плъг-ин хибрида и електромобила.
Германски съд нареди на VW да върне 30 000 евро на собственик на Golf TDI