Magna, заедно с технологичния институт в Илинойс и Университета на Уисконсин-Мадисън, работи по следващото поколение електрически мотор с много по-висока плътност на мощността и по-ниски разходи. Проектът е финансиран от Енергийния департамент на САЩ.
Целта на проекта е създаването на електромотор с пикова мощност 125 kW (170 к.с.), който има осем пъти по-висока плътност на мощността спрямо сегашните електромотори, но на половин цена от тях.
Канадско-австрийският автомобилен доставчик прави следната аналогия: това е като да изсипеш галон с мляко в контейнер с обем една пинта (или малко под 4 литра в контейнер с обем половин литър). Magna иска да намали разходите, като елиминира използването на редки магнити.
Според Magna, новият, по-мощен електрически мотор ще се интегрира директно с други компоненти на електрическите задвижващи системи. Проектът ще включва развитието и използването на „иновативни“ материали, ново охлаждане, технологии за бобините и симулационни методи, както и техники за контрол и оптимизация.
Другата цел пред Magna е създаване на електрически мотор, отговарящ на автомобилните стандарти и ниски производствени разходи. Що касае сроковете, то производителят ще даде проекта на Енергийния департамент на САЩ през 2021 г.
Макар новият електромотор все още да е в сферата на мечтите в близкото бъдеще, Magna получи най-голямата поръчка за доставка на трансмисии в историята си. Поръчката е от e BMW Group. Многогодишният договор включва всеки трансмисии с двоен съединител за автомобили с предно предаване, както и хибридни трансмисии.