Ч аст от топ мениджмънта в автомобилната индустрия смята, че властването на кросоувърите и SUV-моделите скоро ще приключи. Причината за това се крие във факта, че младите клиенти ще загърбят високите и тежки модели в полза на седаните, за да се отличават от своите родители. Но не само.
„Седанът е средният пръст на бъдещето,” заявява Алфонсо Албаиса, старши вицепрезидент по дизайна на Nissan. Пред Automotive News Europe той продължава: „Той (седанът) е татуировката на бъдещето.”
По време на салона в Токио Иван Еспиноза, вицепрезидент на Nissan по световната продуктова стратегия, коментира пред ANE, че компанията вижда данни, които показват, че младите хора са „отегчени” от SUV. Това ги прави по-отворени към идеята да притежават седан.
Тъй като индустрията не е в позицията да изобрети нов тип каросерия, хората „ще скочат обратно на нещо, което никога не е било лошо”, коментира Албаиса.
Босът на Volvo Хакан Самуелсон също вярва в бъдещето на седана. Той смята, че този тип каросерия ще се възползва от увеличаващия се натиск за драстично намаляване на вредните емисии.
“Хората, които се интересуват от по-големия пробег, не могат да игнорират факта, че по-ниските, по-аеродинамични коли са по-добри за тази цел. Затова няма да се изненадам, ако тези пазарни сили доведат до завръщането на по-малките седани, особено ако не се нуждаеш от размера на SUV.”
Вярата на Volvo в седаните е една от причините за дебюта на S60, който е първият модел на марката, произвеждан в САЩ. Шведската компания планира да изнася половината от моделите, които произвежда до Чарстън. Част от тях вероятно ще се озоват на пазари, за които Еспиноза твърди, че седаните ще продължат да са „символ на успех”. Такива са Китай, Русия и Южна Америка.
В същото време пазарът на леки автомобили в САЩ, доминиран от 4-вратия седан, отбелязва спад за шеста поредна година.
Възраждането на седаните би било голямо облекчение за европейския пазар, където продажбите на средноразмерни модели от масовите марки спаднаха с 25% между 2015 и 2018 г., а търсенето на луксозни средноразмерни модели е намаляло с 18% за същия период.
Компаниите вярват. Затова и Citroen скоро ще лансира три седана.
Той е аеродинамичният рекордьор, има 5 кв. м соларни панели на покрива