С редностатистическият клиент смята, че сравнително бавното време за зареждане на електромобилите е най-големият им минус. Повечето хора биха искали техният електромобил да се зареждате за времето, което е необходимо да се зареди конвенционален автомобил на бензиностанция. Но тази технология все още не е изобретена. Затова, за да заобиколят този проблем, много производители вървят в преследване на колкото е възможно по-голям пробег с едно зареждане на батерията.
Ford обаче има свой поглед върху нещата. В сътрудничеството с Purdue University, Ford патентова технология, която успява да гарантира изключително бързо зареждане на батерията.
Northvolt ще строи гигазавод за рециклиране на батерии
Най-големият лимитиращ фактор при бързото зареждане е топлината. Ето защо технологията на Ford се фокусира именно върху топлината в процеса на зареждане. Специалният кабел, който са разработили, използва уникален процес на течно охлаждане, който да позволи зареждане на автомобила с по-високо напрежение. Така се ограничава рискът от прегряване, като в същото време се ускорява зареждането.
Volvo: производството на е-кола е 70% по-мръсно от това на конвенционален автомобил
По-конкретно, този специален процес на течно охлаждане се свежда до това, че активният охлаждащ агент претърпява фаза на промяна от течност в пара, което го отличава от другите технологии за течно охлаждане, които в момента са на пазара. Разработчиците се надяват, че тяхната технология ще намали времето за зареждане до еквивалента продължителност на зареждането на бензинов резервоар. Ford смята, че това е едно от следващите големи препятствия при широкото навлизане на е-колите на световния пазар.
Професор Исам Мудавар от Purdue University казва, че неговата лаборатория планира да започне тестове на прототип на зарядния кабел в следващите две години, което не е толкова далеч в общия план за масова електрификация на моделната гама на Ford.
Kia показа предвестник на бъдещия си електрически флагман