О т пръв поглед концептуалният SUV се отличава с поразителния си дизайн, за който от компанията казват, че е вдъхновен от природата. Затова в него се използват рециклирани материали от отстранени от морската екосистема отпадъци. Това е наистина добър пример, а дизайнът е много дързък.
Дали ще се хареса на потенциалните клиенти e друг въпрос, но Concept EV9 е реално отражение на начина, по който би могъл да изглежда следващият SUV модел на марката. Каросерията на Concept EV9 е с обща дължина 4929 мм, ширина 2055 мм и височина 1790 мм, а междуосието на модела е 3100 мм.
Емблематичното за Kia оформление на предната част „Tiger Face” е намерило нова, подходяща за ерата на електромобилите интерпретация. Фокусирана върху същността на електромобила нова решетка използва дисплей, изобразяващ сложната структура на звезден куп, който остава напълно скрит зад панела в предната част на каросерията, когато не се използва.
Зоната около отвора за въздух върху предния капак се използва като слънчев панел, който позволява възстановяване на част от електроенергията, която Concept EV9 използва за движение.
Интерактивният широкоформатен 27-инчов екран осигурява връзката между реалния и виртуалния свят в Concept EV9 и едновременно с това служи като команден център за изпълнение на всички изисквания на водача и неговия спътник, включително управление на мултимедията, контрол на климатичната инсталация и системите за осигуряване на комфорта в купето.
Воланът се разглежда от специалистите в автомобилната индустрия като изцяло отделен елемент и напълно самостоятелна подсистема в автомобила. При Concept EV9 обаче е използван коренно различен подход, при който подвижният панел за управление е интегрално и хармонично продължение на вътрешното пространство.
Активният режим („Active Mode”) се използва, когато Concept EV9 е в движение. Другите два режима обаче се използват в моментите, в които Concept EV9 не се движи. Режимът на пауза („Pause Mode”) променя вътрешното пространство, за да го превърне в още по-точно отражение на луксозен салон и да даде възможност на хората в него да общуват по-директно и непосредствено помежду си. В този режим седалките се отключват и могат да се завъртят така, че да позволят на пътниците на първия и третия ред да застанат с лице един срещу друг. Седалките на втория ред от друга страна се сгъват и се превръщат в маса, която придава завършен вид на мебелировката на първокласния салон.
Вторият стационарен режим е режимът на насладата („Enjoy Mode”), който превръща интериора в пространство за почивка и бягство от ежедневието чрез промяна на конфигурацията на трите реда седалки. В този режим капакът на багажника се отваря и осигурява връзка с околната среда за всички на борда – така водачът и неговите спътници могат да се насладят на гледката извън интериора на автомобила.
Northvolt ще строи гигазавод за рециклиране на батерии