Hyundai се умори от еднотипните EV тенденции при дизайна и иска да ги промени

Компанията се пита и нужни ли са ни огромни екрани в колите

Мартин Дешев,
hyundai ioniq 9

Hyundai прави смело изявление в света електромобилите, сигнализирайки за намерението си да се откъсне от това, което вижда като нарастваща тенденция на монотонни дизайни, отбелязва Electrek. Докато много автомобилни производители възприемат „монолитна” естетика за своите електрически превозни средства, Hyundai се застъпва за завръщане към отличителен, дизайн, който дава приоритет както на формата, така и на функцията.

Тази нова философия има за цел да противодейства на „скучната“ тенденция, като създава превозни средства, които са не само ефективни, но и емоционално ангажиращи и лесни за употреба. Главният дизайнер на Hyundai Саймън Лоасби например посочва конкретно дългите LED линии, които са прокарани по ширината на предниците на доста EV.

Според него тази тенденция е към своя край. Той е наясно, че самата Hyundai използваше похвата доста. „Стилът имаше своето време и беше на мястото си. Grandeur беше първата кола с подобен стил. Но разходите са големи и не можеш да си позволиш да го правиш постоянно, а и някои клиенти не се нуждаят от това“, допълва Лоасби.

Той посочва, че в Китай тенденцията все още е много желана. Но в Европа и САЩ не е толкова търсена. Затова компанията е избрала да се отличи от останалите с уникалните си пикселизирани светлини, които са един от разпознаваемите елементи на IONIQ моделите. Лоасби е забелязал, че някои коли вече са копирали и този стил, като посочва Fiat Grande Panda и казва: „Благодаря, че ни копирахте, благодаря, че се вдъхновихте от нас“.

И допълва, че заигравките със светлините като цяло може да са към своя край. „Мисля, че светлините се превърнаха почти като хрома“, казва той. За контекст, преди години хромът беше много популярен по автомобилите. Толкова популярен, че се слагаше навсякъде и в големи количества и това доведе до пренасищане и клиентите го разлюбиха.

В друг разговор с Auto Express, Лоасби повдига темата и за сензорните дисплеи в автомобилите. Покрай работата по Concept Three, компанията е започнала да преосмисля доста от основните елементи в автомобилите.

Например как дисплеите обединяват всички контроли за климатика, звука, музиката и т.н. „Започваш да се питаш нужен ли ни е наистина екран? Не обратното – защо са ни бутони, а защо имаме дисплеи и не можем ли да направим нещата по друг начин“, коментира Лоасби.

И допълва, че клиентите се натоварват да търсят контролите в менюта и различни екрани. Затова с Concept Three компанията се е опитала да намери друг подход – по-малко и по-малки интерактивни екрани, повече бутони.

Всичко разпределено на стратегически места по таблото, за да е интуитивно и прегледно и да не разсейва от шофирането. Това не означава, че дисплеите ще изчезнат напълно, но Hyundai иска да намери по-различен баланс и подход към тяхното внедряване в автомобилите.

коли автомобили електрически автомобил електромобили Hyundai