Н е, пробегът му не е огромен, но пък и не се предполага, че Twingo е кола, с която да пътуваш много извънградско. Това е типичният малък градски автомобил, който предлага до 180 км среден пробег на ток (при средно 50-километров дневен пробег на потребителите в Западна Европа). Опаковката на всичко това е много шик.
Подобно на другите модели от клас А, преобразувани в електромобили (Skoda Citigoe iV, VW e-up! Или SEAT Mii Electric), новият електромобил с диамантено лого на капака запазва дизайна от конвенционалния модел, който премина през фаза фейслифт през януари 2019 г.
Twingo Z.E. запазва и задвижването на задните колела, както при версията с ДВГ, но вместо атмосферен 1,0-литров- или турбо 0,9-литров двигател, този използва електрически мотор. В Twingo Z.E. той генерира 80 к.с. и 160 Нм, които са достатъчни за ускорение от 0 до 50 км/ч за около четири секунди. Максималната скорост на градският модел е 135 км/ч. С него няма да се чупят рекорди на „Нордшлайфе”, защото е предназначен за ползване предимно в града.
Благодарение на литиево-йонната батерия с капацитет 22 kWh, тежаща 165 кг, моделът ще прави до 250 км пробег по цикъла WLTP City. Както предполага самото име, тестовият цикъл е свързан само с шофиране в града. В стандартния цикъл WLTP (57% в града, 25% извън града, 18% магистрала), Twingo Z.E. ще изминава 180 км.
За да ви стане ясно, че това не е никак малко, ще споменем, че Smart EQ ForFour разчита на батерия с капацитет 17,6 kWh, която му позволява пробег между 140 и 153 км, но по стария цикъл NEDC.
След като батерията на Twingo Z.E. се изтощи, зареждането от домашен контакт 2,3 kW ще отнеме агонизиращо дългите 13,3 часа. С 3,7 kW Wallbox времето пада до 8 ч, докато 7,4 Wallbox ще го намали до 4 ч. Renault изтъква, че батерията може да се зареди на 80% за около 2 часа от зарядна точка с 11 kW, докато от 22-киловатова зарядно за 63 минути.
DS 9: седанът може да е красив, шикозен, модерен и плъг-ин хибриден