М ного малко автомобилни производители са усъвършенствали шестцилиндровата формула толкова добре, колкото BMW. И днес, дори след като регулациите за вредните емисии се затягат в цяла Европа, компанията някак си успява да извлече повече мощност и ефективност от един от своите 3,0-литрови двигатели. И това е поредното доказателство, че баварците нямат никакво намерение да се отказват скоро от двигателя с вътрешно горене.
Подобреният 3,0-литров двигател ще бъде вграден в M340i xDrive Sedan и M340i xDrive Touring в Европа от тази есен. Агрегатът ще се разгърне още в M440i xDrive Coupe, M440i xDrive Convertible и M440i xDrive Gran Coupe. Освен това, M240i xDrive Coupe вече се предлага стандартно и с по-мощния шестцилиндров двигател.
Когато работи заедно с 48-волтова мека хибридна система, двигателят вече генерира 392 к.с. и 540 Нм. Тези цифри представляват увеличение от 18 к.с. и 40 Нм в сравнение с текущата версия на същия двигател в европейската спецификация.
Благодарение на допълнителната мощност, BMW успя да намали времето за ускорение от 0 до 100 км/ч с 0,1 секунди на всеки модел. Може би по-впечатляващи са подобренията в разхода на гориво. В случая на M240i xDrive Coupe, BMW казва, че разходът на гориво е намален до 8,0 л/100 км спрямо 8,7-8,8 литра/100 км на предишния двигател в комбинирания цикъл WLTP. В същото време емисиите на CO2 също са намалени от 199-200 г/км на 183 г/км.
Моделите Серия 3 и Серия 4 със същия двигател са още по-ефективни. M340i xDrive Sedan изразходва 7,5 л/100 км, докато при Touring разходът е 7,9 л/100 км. M440i xDrive Coupe, Convertible и Gran Coupe са съответно с разход 7,7 л/100 км, 7,7 л/100 км и 7,8 л/100 км.
Освен актуализациите на двигателя, BMW обяви, че обновените модели 4-Series Gran Coupe и i4 ще бъдат оборудвани стандартно с лазерни задни светлини и опционални адаптивни LED фарове. Към 2-Series Gran Coupe е добавен и нов цвят Cape York Green, когато се поръчва с M Sport design или M Sport пакет.