Volkswagen има един от най-амбициозните планове в цялата автомобилна индустрия. Компанията заявява, че до 2028 г. ще е продала 22 млн. електромобила общо. Към този момент цялата група ще предлага около 70 електрически модела. Но за да стане това, VW ще спре разходите за автомобилите с горивни клетки. Ще е достатъчно ли?
Едва ли, защото босът на Volkswagen смята, че компанията му се нуждае от спешни реформи, за да не я сполети съдбата на Nokia, която изпусна световното си господство, несъобразявайки се с работата на Apple.
Над 400 хил. работни места в Германия са под заплаха заради електромобилите
Концернът иска да увеличи пазарната си капитализация до 200 млрд. евро (от 91 млрд. към днешна дата), като обнови активите си, понижи разходите и разшири новите технологии, като едно от направленията е свързаността на автомобилите. Голямата надпреварата е с технологичните компании, които инвестират в автономия и електромобили.
“Големият въпрос е: достатъчно бързи ли сме?”, този риторичен въпрос си поставя Херберт Дайс, пише Reuters. “Ако продължим с настоящата скорост, ще е много трудно.”
„Ерата на класическите автомобилни производители приключи.”
Германската автомобилна индустрия удари дъно
Електромобилите са начинът, с който Volkswagen и останалите да се справят с все по-строгите норми за вредните емисии СО2.
“Вероятно това е най-голямото предизвикателство, пред което Volkswagen се е изправял до момента,” визирайки плановете на производителя да се справи с новите стандарти за емисиите СО2. Особено важно ще е да се снижат разходите, особено в Германия. VW ще спре програмата си с горивни клетки, тъй като автомобилите на водород няма да са толкова конкуренти, колкото автомобилите с батерии. Поне не в следващото десетилетие. VW ще съкрати разходите и за подразделението за мобилни услуги MOIA.
Класираха най-иновативните авто компании
VW трябва да се концентрира също върху печалбата, а не върху обемите. „Да вземем за пример Bentley, те доставят 10 000 автомобила. Ако съм напълно откровен, бих предпочел 5000 доставки и печалба над 20%”.
Интересен щрих е анализът на Wood Mackenzie, според който VW наистина ще стане най-големият производител на електромобили, но няма да успее да продаде 22 млн. електромобила до 2028 г., а ще стигне само до кота 14 млн. За да успее да продаде 22 млн. електромобила, VW трябва да постигне 53% от световния пазар на е-коли до 2028 г., като същевременно си осигури 57% от световното производство на батерии.
Kia ще лансира 11 електромобила до 2025 г.