Audi планираше да се откаже от двигателите с вътрешно горене до 2032 г. и да продава само електрически автомобили по целия свят. Амбициозната цел, обявена само преди три години, обаче вече е отхвърлена. Сега компанията казва, че ще остане гъвкава, като ще продължи да продава автомобили с двигател с вътрешно горене „още седем, осем, може би 10 години“, според неотдавнашно изявление на главния изпълнителен директор Гернот Дьолнер.
Въпреки тази промяна, Дьолнер е убеден, че електрическите автомобили са единственият жизнеспособен път напред. Той подкрепя забраната от Европейския съюз за продажба на нови автомобили с двигател с вътрешно горене от 2035 г. и отхвърли призивите за разхлабване на забраната като „контрапродуктивни“ в интервю за немското бизнес списание Wirtschaftswoche.
Дьолнер твърди, че постоянните спорове между автомобилните производители и регулаторите „обезпокояват клиентите“. За разлика от BMW и Mercedes, които открито се противопоставиха на забраната от 2035 г., Audi заема различна позиция. Дьолнер настоява, че електрическите коли са единственото реално решение за намаляване на емисиите на CO₂ през следващите години:
Не познавам по-добра технология от електрическия автомобил за постигане на напредък в намаляването на емисиите CO₂ от транспорта през следващите години. Но дори и да погледнем отделно от опазването на климата, електрическият автомобил просто е по-добрата технология.“
Въпреки че целта за забрана на колите с ДВГ остава непроменена, планираният преглед на законодателството за 2026 г. е преместен за тази година, оставяйки място за потенциални промени. Въпреки това е трудно да си представим, че чистите конвенционални автомобили само с двигатели с вътрешно горене ще бъдат разрешени за продажба след 2035 г. По-вероятен резултат е одобрението за плъг-ин хибриди и електрическите модели, оборудвани с т. нар. range extender, при които двигателят с вътрешно горене работи единствено като генератор, а не задвижва колелата.
BMW i3 я използва преди повече от десетилетие и въпреки че до голяма степен беше игнорирана през последните години, технологията се завръща. Volkswagen Group, компанията майка на Audi, вече разработва нова платформа, която поддържа използването на двигател с вътрешно горене като генератор. Платформата Scalable Systems Platform (SSP) ще се предлага в осем варианта в множество сегменти, като докладите сочат, че Audi може да оглави внедряването ѝ в Европа с електрически A4 след няколко години.
И така, защо Audi се оттегли от изцяло електрическия си ангажимент? Въпреки че глобалното търсене на електрически автомобили продължава да расте, доставките на Audo за е-коли са спаднали със 7,8% миналата година до 164 480 бройки. Автомобилите без двигател с вътрешно горене са имали само 9,7% дял от общите доставки миналата година, така че има дълъг път, докато Audi може да се откаже от ДВГ-то.