В сички анализи сочат едно: развитието на електромобилите е изключително бързо. В Щатите електромобилите вече предлагат средно над 70% по-висок пробег спрямо 2011 г., а анализите на Edmunds показват, че през 2018 г. „зелените” автомобили ще съставляват 4,4% от общите продажби.
Този процент не изглежда никак висок и застрашителен за двигателя с вътрешно горене, но той е изключително важен за европейските автомобилни концерни. Причината е прозаична. Ако през 2023 г. Volkswagen продаде същото съотношение бензинови, дизелови и електрически автомобили, каквото продава към този момент, то компанията ще трябва да плати глоба от 4 млрд. евро! Изчисленията са дело на Автомобилния институт към университета в Дуисбург, като е допуснато предположението, че Volkswagen не успее да посрещне поставените от ЕС цели за СО2 емисии на цялото моделно семейство. Това би активирало клаузата за налагане на глоби. Конкурентите от BMW и Daimler са заплашени от същата съдба, макар че глобите им ще се по-ниски, тъй като продават по-малко коли от VW.
През 2021 г. в сила влизат новите евро стандарти, според които новите модели, лансирани в ЕС, трябва да отделят под 95 г/км СО2. Този праг е част от плана на Европейския съюз за намаляване на парниковите газове. Стойността е средна за моделното семейство. Ако не бъде постигната, производителят трябва да плаща 95 евро на грам над целевия праг, умножени по броя автомобили, продадени от производителя за година. Тези глоби ще се налагат всяка година, докато компанията не слезе под прага от 95 г/км. VW, най-големият производител в Европа, ще пострада най-много. Компанията е продала 3,5 млн. автомобила в 28-те членки на ЕС през 2016 г. Ето защо всички в днешно време говорят и влагат милиардите си в развитие на електромобилите.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
„Дизелгейт” ли? Volkswagen отново е лидер и вече записа един рекорд
Най-добрите и най-разочароващи автомобили според Consumer Reports