В ероятно сте чули, че в момента Renault-Nissan е най-големият автомобилен производител в света. А това си е новина, тъй като Алиансът заема тази позиция за пръв път в историята си. Това беше до първите шест месеца. Важното е какво ще се случи след декември.
Но признаците са, че френско-японският концерн ще удържи тази позиция. Renault Clio в момента е вторият най-добре продаван автомобил в Европа с около 300 000 доставки за първите 11 месеца на годината. Това е отличен резултат, но доста далеч от безапелационният №1.
Сами се досещате, че това е Golf, който достига нивата на реализация от 2013 г., когато тогава моделът бе чисто нов. Сега той е реализиран в тираж 445 206 бройки за първите 11 месеца. Единственият конкурент на Golf в Топ 10 е Astra, която е последва в класацията с реализирани 204 743 продажби. Топ 3 завършва Polo (255 370), следван от Ford Fiesta (237 770), Nissan Qashqai (230 860), Peugeot 208 (225 198), Opel Corsa (221 497), Volkswagen Tiguan (218 238), Skoda Octavia (214 329) и Astrа.
Данните са на JATO Dynamics и показват ръст на европейския пазар с 3,8% за 11-те месеца на годината, като общият брой продажби в Европа достига 14,43 млн. автомобила
Ръстът при SUV моделите е впечатляващ: 31,9%, което е увеличение спрямо ръста от 27,6% през 2016. Въпреки този ръст в Топ 10 има само двама представители на сегмента (Nissan Qashqai и VW Tiguan).
Топ 3 при марките се запазва: 1 567 748 за Volkswagen, 1 040 268 продажби за Renault и 977 322 за Ford.
Междувременно Volkswagen записа впечатляващ рекорд. Компанията стана първата в историята, която успява да продаде над 3 млн. автомобила (при това за 11 месеца) в чужбина. Естествено: в Китай.
Сега очакваме и отговор на въпроса кой ще завърши 2017 г. като №1 в света.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
В Япония назрява нов скандал: под прицел е Subaru