Д нес Hyundai представи поредното си SUV предложение, но двигателят с вътрешно горене е отстъпил място на електромотор и батерии. Супер атрактивният вид на Kona е запазен, като са добавени няколко елемента, за да разграничават ДВГ-версията от електрическата. Компанията е решила да предложи два вида електрическо задвижване с различна мощност, пробег и цена.
Базовият Kona Electric разчита на електромотор с мощност 99 киловата и 395 Нм въртящ момент. Той черпи енергия от батерия с капацитет 39,2 kWh, като максималният му пробег е 300 км според новия цикъл Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP), която е много по-точна спрямо важащия в момента New European Driving Cycle (NEDC).
Едно стъпала по-високо е версията със 150 kW и същите 395 Нм въртящ момент. Батерията вече е 64 kWh, която трябва да гарантира пробег до 470 км според WLTP.
Времето за зареждане на батерията 39,2 kWh трае 6 часа и малко, докато голямата батерия й трябват 9,40 ч. Бързо 100 kW DC зарядно също е предвидено, благодарение на което двете батерии ще се заредят на 80% за 54 минути.
Базовата Kona Electric ускорява до 100 км/ч за 9,3 секунди, докато по-мощната версия за 7,6 секунди. Максималната скорост е на двете е 167 км/ч.
Hyundai твърди, че изцяло новата платформа на Kona е позволила на инженерите да интегрират батерии така, че те да не оказват отрицателен ефект върху обема на купето. Без заряден кабел обемът на багажника е 373 литра, докато с такъв кабел – 332 л.
Mazda Skyactive-X: бъдещето на бензиновия двигател? (тест драйв)