Н аскоро писахме, че китайците искат да станат №1 акционер в Daimler, като тогава Дитер Цече заяви, че не е виждал президента на Geely повече от година. Е, сега явно ще се виждат доста по-често, тъй като президентът на китайската компания вече е най-големият акционер в Daimler.
Ли Шуфу, президент на Geely, вече притежава 9,69% от акциите на Daimler, за което е платил $9 млрд. Този ход е бил продиктуван от „драматичната трансформация”, която е в ход в автомобилната индустрия.
Източник на Reuters, пожелал анонимност, казва: „ Той (Ли Шуфу) смята, че може би един, два или три производителя, съществуващи днес, ще оцелеят в тази нова конкуренция.”
“Той смята, че съществуващите производителя трябва да се обединяват и инвестират в бъдещето, за да са едната, втората или третата компания, която ще оцелее.”
Тези думи ни навеждат само на едно: тепърва трябва да очакваме по-драстични промени и взаимодействия между Daimler и Geely.
Китайската компания вече притежава Volvo Cars, LEVC, производителят на лондонските черни таксита, има 49,9% в малайзийската Proton, акции на стойност $3,3 млрд. във Volvo Trucks и притежава Terrafugia, която прави опит с летящи автомобили.
Първоначалният контакт между двете компании бе през ноември, когато Ли пожела да купи дял в Daimler, за да придобие достъп до технологиите на Mercedes-Benz за електрически автомобили и камиони, за да може неговата Geely да се конкурира с китайските строги изисквания за намаляване на вредните емисии.
Geely вижда потенциал в Daimler, тъй като германците разработват високоскоростни интернет връзки за автономни автомобили в момент, в който Ли вярва, че сателитният интернет трябва да стане по-важен за авто индустрията, обяснява източникът на Reuters.
По онова време източниците на Reuters казват, че Geely е поискал от Daimler да пусне нова партида акции, за да може да купят дял, но тогава германците отказаха това предложение.
Ли променя тактиката и придобива акциите тиха и без шум. Така той вече притежава 9,69% и е най-големият акционер. И тук вече няма ход за избягване на китайската инвазия.
Размерът на придобитите акции повдига въпроси относно начина, по който той е успял да ги придобие, без германските регулатори на пазара да се самосезират при преминаване на прага от 3 и 5% от акциите.
Нов прочит на традиционното семейно комби с Volvo V60