BYD е водещият китайски производител на електромобили, който се цели в лидерството на Tesla. Започваме с това уточнение, за да е ясно за какъв потенциал става въпрос. Макар към момента да не е ясно дали Seagull ще бъде предложен на европейския пазар, BYD е от китайските марки с особено силен апетит към европейския пазар.
Иначе новата „Чайка” бе представена на изложението в Шанхай. Огромният световен интерес предизвика стартовата цена на електромобила от 78 000 юана, което се равнява на 10 140 евро към днешна дата.
Seagull е позициониран под Dolphin, дълъг е само 3780 мм, широк е 1715 мм и е висок 1540 мм. Дизайнът залага на острите, изсечени форми, които от компанията вярват, че ще допаднат на младите китайци, а защо не и на младите европейци. Особено агресивна е предницата тези фарове, но и страничният профил с изкачваща се към задната част линия също приковава погледите. Лансиращият цвят с контрастиращите черни детайли също играе своята роля, а отзад дори има мини спойлер над петата врата.
В Китай Seagull ще се предлага във версии с два електромотора и батерии. Бозовият модел е с мощност 74 к.с., другият е със 100 к.с. Батериите са с капацитет съответно 30 kWh и 38 kWh. В първия случай Seagull ще предлага пробег до 306 км (по китайския цикъл за измерване), по-голямата батерия ще е достатъчна за до 405 км. И двата модела поддържат DC бързо зареждане, което значи 30 минути за зареждане на батерията до 80%.
Ключовата характеристика за пакета с 30 kWh е фактът, че това е първият модел на BYD, който използва натриево-йонна батерия, която е по-евтина за производство. Друго предимство на тази батерия е по-голямата й устойчивост на ниски температури, но пък това идва на цената на по-ниска енергийна плътност и по-бавно зареждане.
Интериорът, предвид цената, очаквано не блести, но все пак предлага 12,8-инчов централен дисплей и 5-инчово приборно табло, зарядна станция за безжично зареждане на смартфон.