К итайският производител на електромобили BYD ще пусне компактния хечбек Dolphin до края на годината в Европа на базова цена от 30 000 евро, пише Autonews.
И не само това - седанът от среден клас Seal също ще е наличен на Стария континент до края на тази година, за да бъде оформена петорка в гама, която включва компактния кросоувър Atto 3, големия седан Han и SUV-а Tang.
Компанията казва, че в Европа ще продава автомобили на "всички основни пазари”, като целта е ги покрие още до лятото. Продажбите стартираха първо в Норвегия, Швеция и страните от Бенелюкс, последвани от Германия, Обединеното кралство и Франция.
Испания беше добавена миналия месец, наред е Италия през следващите месеци, коментира шефът на продажбите на BYD Europe Пере Бругал на събитие в Испания.
Според фирмата, Dolphin вероятно ще бъде най-популярният модел на BYD в Европа, особено що се касае за по-южните страни. Липсата на двойно предаване го прави не толкова атрактивен за северните, които пък сега и в близко бъдеще са най-големите пазари на EV.
За горното все пак натежава фактът, че това ще бъде най-евтиният модел на BYD в Европа.
Базовата версия с батерия от 45 киловатчаса ще започва от 30 000 евро, докато моделът с 60 kВч също ще бъде наличен за 38 000 евро. BYD твърди, че с нея пробегът ще е до 427 км.
При тези цени моделът се доближава до вече хитовия MG4, също произвеждан в Китай - от SAIC, продал 4972 бройки в Европа през първите два месеца на 2023 г.
Бругал не постави цел за продажби на BYD в Европа. Според Dataforce за м.г. те възлизат на 4040 автомобила, а в предходната са били 1068. За първите два месеца на тази година 512, в сравнение със 186 през същия период на 2022 г.
Продажбите на Dolphin вече започнаха в Китай, но европейската версия ще бъде със 190 мм по-дълга - 4290 мм, с 2700 мм междуосие. Той е на същата платформа, като Atto 3.
Seal, който е дълъг 4800 мм, е потенциален съперник на Tesla Model 3. Батерията му е 82 кВч, с пробег от 570 км. Моделът пазарно беше представен в Европа на автомобилното изложение в Париж миналия октомври.
Dolphin и Seal разполагат с версия на технологията за батерии "blade" на BYD, използвана в Atto3. Компанията произвежда свои клетки, използвайки по-евтина химия - литиево-железен фосфат. Като цяло тя предлага повече издръжливост и безопасност, но по-малка плътност и мощност в сравнение с други литиево-йонни технологии.