В деня, в който Audi представи на света Q4 e-tron, у нас се състоя премиерата на e-tron GT. Моделът впечатлява с дизайн, излъчване, технологии... и цени. (Автомобилът на снимката е 360 000 лв.) Всеизвестен е фактът, че e-tron GT използва платформата на Porsche Taycan, но като динамика и пробег моделът на Porsche излиза доста по-напред. Ако се абстрахирам от сравненията, то e-tron GT е много различен от всичко, което в момента предлага Audi.
Задвижването на Audi e-tron GT се осигурява от два PSM електромотора. Предният електромотор е с мощност 175 kW, докато задният е 320 kW. Системна мощност е 350 kW (476 к.с.), но функцията Overboost я вдига до 390 kW (530 к.с.) и 630 Нм за 2,5 секунди.
Ако това не е достатъчно, RS e-tron GT предлага сумарна мощност от 440 kW (598 к.с.) и 830 Нм. С Overboost тези параметри скачат до 475 kW (646 к.с.), благодарение на коeто RS ускорява до 100 км/ч за 3,3 секунди.
Захранването на е-tron GT е поверено на литиево-йонна батерия с капацитет 93 kWh, както и при Taycan Turbo S. Батерията е разположена между двете оси, в най-ниската точка на автомобила, като разпределението на теглото между осите е почти 50:50.
Audi e-tron GT стандартно се зарежда с 11 kW AС. След пазарното лансиране ще се предлага и 22 kW зарядно. На достатъчно мощна DC станция може да се постигне зареждане на батерията от 5 до 80% за 23 минути. Пробегът на Audi e-tron GT е до 487 км (WLTP).
Цената на модела започна от 203 876 лв. с ДДС, докато тази на RS GT от 276 827 лв. Експонатът на снимките (RS) струва "само" 360 хиляди, но той е „наточен” с много допълнително оборудване, сред което е и карбонов таван.
Европейци и американци са се устремили към електромобилите
50 години назад във времето с Mercedes-Benz R107 SL
Японската Nidec започва строежа на 2 завода за е-мотори и части в Сърбия