П ървият екземпляр от напълно електрическия модел на Honda, обозначен само с „e“, пристигна в България. Цените на носителя на приза „Световен градски автомобил на 2021 година“ започват от 66 990 лв. с ДДС.
Honda e лига върху супер компактни размери (3894 мм дължина, 1752 мм широчина, вкл. страничните камери, 1512 мм височина), задно предаване, независимо окачване и перфектно разпределение на масата между предния и задния мост в отношение 50:50. Макар и по-малък от Jazz, той има идентична по размер колесна база – 2530 мм, което го превръща в пълноценен 5-местен автомобил. За първи път в компактния клас страничните огледала са заменени от система от камери.
„3,66 лв. ще струва изминаването на 100 километра с Honda e при зареждане с ток на дневна тарифа, а на нощна удоволствието ще е още по-евтино – 2,11 лв. Дори при зареждане само от публични станции цената на 100 километра пътешествие е все така атрактивна – 8 лв. За сравнение ще посочим, че с бензиновия Honda Jazz от предишното поколение стойността е 12,78 лв. при средна цена на бензина 2,13 лв. за литър“, коментира инж. Петър Спасов, директор следпродажбена дейност в официалния представител на Honda у нас.
Каква е цената на обслужването до 100 000 км на Honda e? Тя е равносилна на 2 литра масло на трансмисията и 2 смени на поленов филтър на обща стойност 236,78 лв. с ДДС, докато обслужванията на компактен бензинов автомобил (пример – предишното поколение на Jazz) биха възлизали на 1452,46 лв. с ДДС, е изчислил инженерът.
Jazz отваря нова глава в историята на Honda
Експресното зареждане на батерията до 80% от 100-киловата CCS2 зарядна станция става за 30 минути, а до 100% от 7,4-киловатова обществена станция – за 4,1 часа. Имате възможност да използвате за целта и домашната електрическа мрежа, но ще ви отнеме 18,8 часа.
Зарядната станция Honda Power Charger осигурява максимална зарядна мощност 22 кВт при трифазно свързване и 7,4 кВт при монофазно. Подходяща е за ползване в домашни условия. Добрата новина е, че е съвместима и с конкурентни електромобили.
Две са нивата на оборудване, като по-високото, Honda e Advance, включва избор между 16- или 17-цолови джанти от алуминиева сплав, увеличена до 113 кВт мощност на двигателя, система от камери (Centre Camera Mirror System), които излъчват образ директно в огледалото за обратно виждане. Двигателят на базово оборудваната версия е с макс. мощност 100 кВт. Максимумът на въртящия момент и за двата варианта е в размер на 315 Нм.
35,5-киловатчасова батерия, тежаща 228,4 кг и разположена под пода, осигурява пробег от 222 км (по цикъла WLTP) при заряд 80%, постижим при половинчасово зареждане.
Очаквано: Volkswagen спира продажбата в Европа на коли с ДВГ до 2035 г.
Десетки милиони за десетки хиляди конски сили в центъра на София