С лед като от доста време се говори за крайната дата, след което Audi ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене, ето че дойде редът и на компанията майка да конкретизира своите планове.
Клаус Зелмер, член на борда на директорите на VW Passenger Cars, даде интервю при немското издание Münchner Merkur, в което даде ясен знак за намеренията на компанията: “Ще спрем бизнеса в Европа с автомобили с двигатели с вътрешно горене между 2033 и 2035 г., в САЩ и Китай това ще стане по-късно.” За Южна Америка и Африка този процес ще отнеме „доста по-дълго време”, тъй като все още липсват политически и инфраструктурни условия това да се случи. VW иска постоянно да тласка напред своята „много амбициозни атака за електрификация”, но „се ориентира спрямо нуждите на своите клиенти”.
През 2026 г. Audi ще спре да представя нови автомобили с ДВГ
Зелмер потвърждава и една от ключовите цели, част от новата стратегия ”ACCELERATE”, а именно увеличаване на дела на електрическите автомобили от общите продажби в Европа до 70% до 2030 г. “Ще има пазари, на които ще се продават само електрически автомобили по-рано, вижте Норвегия. Ще има и пазари, на които електрическите автомобили ще имат малък смисъл от екологична гледна точка, защото електричеството ще се генерира основно от въглища в бъдеще. Затова трябва да си оставим определена свобода на действие, когато става въпрос за двигатели с вътрешно горене и електромобили. В края на краищата, свободата на избор винаги е при клиента.”
Само VW и Volvo правят достатъчно за електрификацията на Европа - доклад
Според Зелмер, VW ще “има нужда още няколко години” от двигателя с вътрешно горене и затова ще продължи да инвестира за усъвършенстване на своите системи за задвижване. С оглед въвеждането на екологичния стандарт Евро 7 (това трябва да стане през 2027 г.), дизелът представлява сериозно предизвикателство, но той продължава да е много търсен от клиентите, които изминават много голям пробег.
През март шефът на Audi съобщи, че от 2026 г. ще се лансират само електрически модели в Европа, а преди дни стана ясно, че компанията ще прекрати лансирането на автомобили с ДВГ през 2033 г. Skoda, друга марка под шапката на VW Group, ще се стреми в постигането на пазарен дял на електромобилите в Европа от 50 до 70% до края на десетилетието.
Десетки милиони за десетки хиляди конски сили в центъра на София