З а първи път Jazz ще се предлага само с хибридно задвижване. Новата система e:HEV прави своя пазарен дебют именно с този модел. Тя включва два компактни електромотора, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиево-йонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Системата е вдъхновена от състезателните писти и за разработването ѝ Honda прилага инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел - програмата Formula 1™ Hybrid Power Unit (PU).
Мощността на задвижващия електромотор от 109 к.с. е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Максималната скорост на хибридния Jazz e 175 км/ч. Стандартният модел отделя вредни емисии от CO2 от 102 г/км (WLTP) и изразходва средно 4,5 л/100 км, докато за версията с увеличен клиренс Crosstar съответно данните са 110 г/км (WLTP) СО2 и 4,8 л/100.
Хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление: електрически ( задвижващият електромотор черпи енергия директно от литиево-йонната батерия), хибриден (двигателят подава мощност към функциониращия като генератор електромотор, който на свой ред я предава към задвижващия електрически силов агрегат) и режим с двигател с вътрешно горене (бензиновият двигател е свързан директно с колелата през заключващ съединител).
Вместо конвенционалната трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване.
Новият Honda Jazz запазва водещото си място в класа по отношение на вътрешното пространство. Багажникът му е с капацитет от 298 л за версията Crosstar и достига до 1205 със свалени задни седалки. Това е постигнато благодарение на умното разположение на компонентите на хибридното задвижване, както и на централната позиция на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки, което е уникално решение в компактния клас. Благодарение на този подход Jazz запазва неповторимите си задни „магически“ седалки, патентована технология на Honda, която позволява различни техни позиции според желаното пространство за багаж – вдигната нагоре долна част на всяка от тях поотделно, или свалянето на облегалките им до получаването на равен товарен под.
Иначе арматурното табло е коренно различно от това на предходния модел. Приборното табло е цифрово, а на централната концола имаме LCD дисплей. В автомобила са инсталирани вградените приложения Android Auto и Apple CarPlay, налични чрез безжична връзка или с помощта на USB кабел. За първи път новият Jazz e наличен с WiFi Hotspot.
Свързаните услуги и приложения, налични чрез сензорния екран могат да бъдат управлявани и с помощта на гласови команди чрез така наречения личен асистент (Honda Personal Assistant).
Новият Honda Jazz идва напълно оборудван още от базовото си ниво с всички асистенти и системи за активна безопасност, обединени под името Honda Sensing, но с допълнителни подобрения. За първи път в оборудването на Jazz Honda въвежда адаптивен автопилот и асистент за спазване на пътната лента, както и система против напускане на пътното платно.
Не по-малко важна за Honda e пасивната безопасност. В случая пътниците разчитат на десет въздушни възглавници, включително и иновативна централна, вградена в задната част на облегалката на шофьора и надуваща се странично в случай на удар.
Многото технологии и системи за активна и пасивна безопасност носят със себе си и един минус: стартовата цена на Honda Jazz в България започва от 46 990 лв. с ДДС. Хибридното е чистото електрическо задвижване ще започнат да се разгръщат с пълна сила в гамата на Honda, като в скоро време марката ще започне да предлага моделите си и само с автоматична трансмисия.
Cupra el-Born е най-спортният електрически хечбек на VW Group
Това е дигиталният интериор на S-Class. Инфоразвлекатената система е дело на българи