Н е, това не е концепция. Това е планувано за серийно производство, като това решение е дори по-смело от концепционалното. Става дума за китайския стъртъп Byton, който миналата година изненада специалистите по време на изложението Consumer Electronics Show (CES) в Лас Вегас. Тогава китайците показаха концепцията M-Byte с този гигантски сензорен екран в ролята на инфотейнънт система.
За тазгодишното изложение във Вегас компанията е подготвила готовата за производство кабина на своя електрически SUV, която продължава да залага на 48-инчовия дисплей, което е малко повече от широчината на седем iPad-а един до друг. Сравнен с него, 17-инчовият „телевизор” в Tesla изглежда миниатюрно.
Интересното е, че концептуалния интериор на Byton M-Bite от 2017 г. не е толкова смел, колкото е готовият за серийно производство интериор.
Наречен Shared Experience Display (SED), той е най-големият екран, който присъства в автомобилната промишленост, простирайки се от едната А-колона до другата. Веднага възниква въпросът: няма ли този екран да разсейва водача от най-важното, а именно случващото се на пътя? От Byton твърдят, че той не пречи на зрителното поле на водача, но това остава много, много спорно. Вчера ви представихме Audi e-tron quattro, който може да се поръча с камери вместо странични огледала. От личен опит твърдя, че взирането в дисплеите, където се излъчва картината от случващото се зад автомобила, е много разсейващо, а този кино екран пред водача няма как да не отвлича вниманието му от пътя.
Не само това, но за да е още по-сложна ситуацията, във волана е вграден 7-инчов таблет, от който водачът да конфигурира автомобила си и да преглежда функциите, предлагани от SED.
Но това не е всичко. В сравнение с концепцията от преди 12 месеца, серийният електромобил се е сдобил и с 8-инчов тампад, монтиран между предните седалки, за да може пътникът да си играе със SED и безбройните му функции. И тъй като няма такова нещо като прекалено много дисплеи в един автомобил, пътниците отзад ще разполагат със свои собствени дисплеи, свързани с инфотейнмънт системата. Така броят им става пет.
Пълното разкриването на Byton M-Byte се очаква към края на 2019 г. Клиентите ще могат да избират между базовия модел с батерия с капацитет 71 kWh (402 км пробег) и такава с капацитет 95 kWh (523 км).
Стартовата цена на базовия модел в Китай ще е около $45 000. През следващата година моделът ще бъде предложен в Северна Америка и Европа.
Audi e-tron е най-важният модел на марката за последните десетилетия (тест драйв)