Deloitte: 1/3 от продажбите към 2030 г. ще са на електромобили

Peugeot e2008 електромобили

, Peugeot

Peugeot е-2008

П роучването на корпорацията Deloitte заключава, че до края на това десетилетие годишно ще се продават по около 31 млн. електромобила. Тази цифра е с 10 млн. по-висока от извода на аналогично проучване, проведено от компанията през януари 2019 г. Deloitte смята, че пикът в продажбите на бензинови и дизелови автомобили е бил достигнат, съобщава Autocar, което означава, че оттук насетне ще се върви към пик в продажбите на електрически автомобили, а тези на конвенционални ще намаляват.

Германия залага всичко на електрификацията, дава до 9000 евро субсидии

Очакванията са световните автомобилни продажби да се върнат на нивата от преди пандемията към 2024 г. Тази година прогнозите сочат, че продажбите на електрически коли ще ударят 2,5 млн. Ако бъде приложен сложен годишен темп на растеж от 29%, то тази цифра трябва да нарасне до 11,2 млн. през 2025 г., а през 2030 г. ще е 31,1 млн., когато делът на електромобилите ще е грубо 81% от всички нови продадени електрифицирани коли.

И Австрия вдига субсидиите за електромобилите

Високите цени на електрическите автомобили спираше някои клиенти, но големите субсидии и събирането на цените на електрическите и конвенционалните автомобили ще увеличи броя на клиентите, които ще предпочитат е-колите. Това Джейми Хамилтън от Deloitte посочва като една от причините за разминаването на резултатите от двете им проучвания в рамките на година и половина. Към това трябва да се добави нарастващия брой нови електромобили, както и нарастващия пазар на втора ръка електрически коли.

Единственият фактор, според Deloitte, който все още възпира някои купувачи, е сравнително ниският пробег (спрямо бензиновите/дизеловите аналози) и неразвитата мрежа зарядни станции.

Как китайците произнасят имената на автомобилните марки

Електрифициран Haute Couture с DS 7 Crossback (тест-драйв)

Студени досиета: първата е-кола на Peugeot е от 1941 г.

Източник на статията: Vesti.bg

е-коли електромобили Deloitte