Yves Saint Laurent, Chanel, Givenchy, Dior, Louis Vuitton, Pierre Cardin – това са част от най-известните дизайнерски марки, оформящи лицето на световната мода. Ако изключим Bugatti, страната на романтиката, хубавото вино и красивите жени не може да се похвали с особено сериозно присъствие на автомобилния моден подиум. Но този автомобил, който виждате на снимките, а призван да брани френската чест в премиум сегмента.
Всичко започва преди 65 години, през октомври 1955 г.: автомобилният салон в Париж е модният подиум за първото дефиле на DS (доскоро все още лансиран под марката Citroen, а от 2015 г. отделен в самостоятелна, луксозна марка). Новият френски модел предлага аеродинамика под формата на капка, завиващи фарове, хидропневматично окачване, сервоусилване, полуавтоматична трансмисия и също за пръв път в сериен автомобил – предни спирачни дискове. Името DS е взето от думата déesse, от фр.: богиня.
Зад волана на DS 7 Crossback E-Tense 4x4
Днешната богиня на DS Automobiles предлага невероятен интериор, супер комфортна визия и иновативно задвижване с три мотора: един бензинов и два електрически. DS 7 е толкова пристрастяващ, колкото пристрастени са към гладуването топ манекенките, дефилиращи по световните модни подиуми. Защото DS 7 Crossback E-Tense 4x4 е техен аналог: продукт на автомобилния дизайнерски Haute Couture.
Като общи форми моделът не се различава съществено от основните си конкуренти. Тук детайлите правят разликата. Цветът и джантите са едни от тях. Друг е голямата радиаторна решетка и оформлението на фаровете и дневните светлини. Дъговидната алуминиева лайстна, очертаваща линията на покрива, също е сред акцентите. Двата истински ауспуха вече са рядко виждано явление, но стоповете са страхотни. Светлинната плетеница наистина поразява, а шоуто, което правят завъртащите са на 180 градуса светлини във фаровете, е нещо, което трябва да се види.
За мен интериорът е акцентът. Окото моментално привличат огромните 12-инчови дисплеи на приборното табло и централната конзола. Но аз съм впечатлен повече от качеството на материалите, които са присъщи на Тевтонската автомобилна „мафия”, която оре своята обсебваща бразда и не дава на други да припарват в близост. Само адмирации за кожата и ромбоидните елементи по таблото и седалките. Последните предлагат комфорта на холно кресло с масажна функция, а пластмасата в областта на краката е по-приятна на пипане от най-добрата пластмаса във Volkswagen. Пръстът ти потъва в тапицерията на вратата, а дори джобовете на вратите са облицовани. Въпреки батерията и електромоторът на задната ос, багажникът предлага предостатъчните 555 л обем. Макар и атрактивни, изнесените на конзолата между предните седалки контролери за стъклата изискват време за свикване.
Финален щрих на лукса в интериора слага завъртащият се на 180 градуса при стартиране на двигателя (между другото старт-стоп бутонът е точно под часовника, върху арматурното табло) часовник B.R.M 180. Но връзката с часовникарството може да се открие и в техниката guillochage, датираща от XVI век, с която майсторите подобрявали циферблата, корпуса или механизма. С тази техника дизайнерите на DS третират повърхности в интериора на автомобила. От всички декоративни елементи, „Clous de Paris” (вдлъбнати линии, които се пресичат, за да образуват малки пирамидални декорации) е създадена от Абрахам-Луис Бракет, основателят на марката часовници Brequet.
Стигам до задвижването, което е поверено на три мотора. Успехът на плъг-ин хибридите се крие в ежедневното зареждане (два пъти дневно е още по-добре) на автомобила в мрежата. Повечето проучвания показват, че около 80% от дневните пътувания в голяма част от света са на разстояние под 50 км. Това означава, че собствениците на DS 7 Crossback E-Tense 4x4 биха могли да пътуват без да разчитат на резервоара с бензин, тъй като моделът може да измине до 58 км (WLTP) само на ток.
Сакралната „седмица” в Mercedes GLB (тест драйв)
Синьо лято със специалната серия на Dacia Duster (тест драйв)
Времето за зареждане зависи от вида на използваното зарядно устройство. В допълнение към кабела за зареждане от домакинската електрическа мрежа (около 8 часа), моделът може да се зарежда също от обществени станции и от стенни зарядни модули wallbox в домашни условия. Така например, от wallbox модул със 7,4 кВт акумулаторната батерията с капацитет 13,2 kWh се зарежда изцяло за около 1,45 часа.
Основната част от задвижването е 1,6-литровият турбо бензинов двигател с мощност 200 к.с. Той работи съвместно с преден и заден електромотори (с по 81 и 83 kWh съответно), което осигурява на модела задвижване на четирите колела, което за родния пазар е особено важно за не малка част от клиентите. Друг основен фактор е и с 8-степенната автоматична трансмисия, която е отлично калибрирана към тази конфигурация.
Skoda Octavia влиза в луксозния сегмент (тест драйв)
KIA (д)е-Niro снима нов блокбастър (тест драйв)
А тя предлага сумарната мощност от 300 к.с. и въртящ момент от цели 520 Нм. Тези параметри гарантират едно отлично ускорение от 5,9 сек до 100 км/ч, но по-важното е, че средният разход на гориво възлиза на 1,2 – 1,7 л/100 км (но при задължително поне едно зареждане на ден). При моето шофиране, докато батерията все още имаше заряд, постигнах 5,1 л/100 км при около 230 км пробег. След това, когато батерията се изчерпа (и не я заредих), върнах автомобила на разход 6,2 л/100 км.
Режимите на задвижване са Electric, Comfort, Hybrid, Sport и 4х4. Интересна е функция e-Save, която се избира през сензорния дисплей на централната конзола. Тя позволява да съхраните заряд на батерията (за 10 км, 20 км или целия), който да използвате в центъра на голям град. В Западна Европа започват да се налагат все повече рестрикции за автомобилите с ДВГ за централните части, което прави тази характеристики много важна.
Ford Puma е новият върховен хищник при компактните кросоувъри (тест драйв)
Колкото повече, толкова повече: тестваме BMW X6 M50i
Макар и много бърз като ускорение, хибридният DS 7 не е предназначен за спортно управление. Може да изберете опцията за адаптивни амортисьори с камера, разчитаща пътя напред и регулираща окачването спрямо пътните условия. Но допълнителните около 400 кг тегло (общото е 1825 кг) си оказват своето влияние, като в завои се усеща сериозно накланяне на каросерията. Истината е, че този автомобил не е предназначен за спортно управление, а за комфортно такова. Аз заложих на лежерното пътуване, което ми донесе голяма наслада.
Макар и да го предвиждах, не очаквах това ми удоволствие да бъде развалено от ценовата листа. Колкото и скъпа да е Haute Couture модата, 120 хиляди лева за този екземпляр на мен ми се вижда доста сериозна цена. Хибридният аналог BMW X3 започва от около 114 хиляди, което би бил сериозен възпиращ фактор за мнозина.
Но истината е, че DS 7 Crossback E-Tense 4x4 не търси клиентите на BMW, а тези, които искат да се различават. Това те ще имат чрез откроим екстериор, но по-важен е интериорът, на който могат да завидят и най-елитните италиански автомобилни творения. Хибридният DS 7 Crossback е автомобил, с който трябва да свикнеш, но раздялата с него е много, много трудно. Всичко е шик, So Chic.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
DS 7 Crossback 4-Tense 4x4
Размери
Дължина, мм: 4574
Широчина, мм: 1906
Височина, мм: 1621
Междуосие, мм: 2738
Тегло, кг: 1825
Двигател
Тип: 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1598
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 200 при 6000
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 300 при 3000
Хибридно задвижване
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 300 при 6000
Макс. въртящ момент, Нм: 520
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 238
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,9
Среден разход, л/100 км: 1,2 – 1,7
Вредни емисии СО2, г/км: 64 - 54
Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 121 381