Н ов анализ на IHS Markit стига до извода, че в следващите три години цената на киловатчас от литиево-йонните батерии – използвани за задвижване на електрическите автомобили – ще падне под $100. След това спадът ще продължи, като анализаторите очакват цената на kWh през 2030 г. до е $73.
Някои анализатори смятат, че точката, в която електрическият автомобил ще се изравни по стойност с конвенционалния, е достигането на цена от $100 за киловатчас (kWh).
Големи обещания от Мъск, но за след няколко години
Цената на Tesla през 2019 г. за киловатчас е била $156, изчислява консултантската фирма Cairn Energy Research Advisors, което ще рече, че една батерия с капацитет 90 kWh е струвала около $14 000.
Средната цена на литиево-йонните батерии е спаднало с 82% за периода 2012 - 2020 г. Продължаващият спад е от ключово значение за увеличаване на конкурентоспособността и още по-масовото навлизане на електрическите автомобили. Анализът на IHS Markit казва, че до 2023 г. спадът на цената на киловатчас от литиево-йонна батерия ще е 86% за десетилетие.
За 43% от европейците е-колите са средството за справяне с климатичните промени
Компанията смята, че основният фактор за намаляване на цената на литиево-йонните батерии през идващото десетилетие ще бъде намалението на производствените разходи, които от своя страна ще бъдат постигнати чрез увеличаване размерите на производствените мощности и подобряване на икономиите от мащаба. Роля ще окажат също намаляване на цените на материалите, като се подобри ефикасността на добив и използването на по-евтини материали в катодите на батериите, а също и чрез подобряване на енергийната плътност на батериите.
Greenpeace: добитъкът замърсява повече от автомобилите
Напомняме, че по време на т. нар. Battery Day, Илон Мъск обеща нова батерия, която да предлага 5 пъти повече енергия, 6 пъти повече мощност и 16% по-голям пробег. За да влязат в производство, ще трябват около три години. Сега остава да чакаме.
Огромната радиаторна решетка на Х7 e любима в България