П рисъствието на китайския гигант BYD на автосалона в Париж всъщност може да разглежда като начало на мащабната му европейската му офанзива.
Новината е, че седанът от среден клас Seal ще се присъедини към гамата на Стария континент през 2023 г., информира Autonews. Това е и причината “тюленът” да е разположен централно на огромния щанд на BYD.
Компанията обмисля и идеята да хвърли в огъня малкия хечбек Dolphin. На някои пазари в Европа вече се продават Atto 3, средноразмерния седан Han и седемместния SUV Tang.
Пере Бругал, ръководител на продажбите на BYD в Европа, каза, че не е определена точна дата за пускането на Seal в Европа, но това ще стане „вероятно следващата година“.
Това е седан с дължина 4700 мм, който влиза в на BYD точно под Han. Използва еволюция на електрическата платформа 3.0, плод на която е Atto 3.
Цените на трите модела на BYD бяха обявени миналия месец, като компактният кросоувър Atto 3 струва 38 000 евро, докато Tang SUV и седанът Han излизат по около 72 000 евро.
Колкото до Dolphin, хечбекът, който вече се продава в Китай, е дълъг 4100 мм и висок 1570 мм.
Най-голямата батерия, предлагана в Китай за хечбека, е 44,9 киловатчаса, което осигурява над 400 км пробег по цикъла NEDC. Първите европейски пазари на BYD са Норвегия, Белгия, Дания, Холандия, Швеция и Израел.
Втората фаза започва в края на годината ще включва водещите пазари в Европа, като Германия, Франция и Обединеното кралство. Италия и Испания ще ги последват през 2023 г.
Компанията подписа и три големи договора за доставка на автомобили към компании.
През първите осем месеца на тази година BYD продаде 974 348 електрифицирани коли в цял свят, което е ръст с 274% спрямо година по-рано.
Тук влизат 487 188 електромобила и 487 160 plug-in хибрида.