Босът на VW не е променил целта си: изпреварване на Tesla до 2025 г.

Херберт Дийс смята, че търсенето на електромобили го има, но не и необходимата инфраструктура, за да се ускори още повече навлизането на електромобили на пазара.

Херберт Дийс

Volkswagen

Г оворейки на конференцията Future of the Car, организирана от Financial Times, Херберт Дийс изрази опасенията си, че навлизането на електромобилите на пазара не може да се насили да стане по-бързо. Дийс потвърди, че амбициите на концерна са тази година да постигнат 7-8% продажби на електрически автомобили, 25% през 2025 г. и 50-60% през 2030 г. Той обаче подчерта, че проблемът с по-бързото нарастване на продажбите на електромобили не зависи само от клиентското търсене, а от създаването на инфраструктура.

Всичко ще е налично за растеж, но се изискват огромни инвестиции и време, за да бъде постигнато,” коментира Дийс. Трябва да модифицираме или построим точните заводи, да разполагаме с капацитет за производство на батерии и да изградим стабилно, устойчива верига за доставки. Клиентът се нуждае от правилната инфраструктура, за да може да използва пълноценно автомобила си.”

Дийс изтъкна инвестицията на германския конгломерат в шест завода за батерии в Европа, като всеки от тях ще струва 2-3 млрд. евро.

Миналата седмица компанията потвърди, че ще изгради един такъв в Испания, който да доставя батериите за новите базови електромобили на Volkswagen, Cupra и Skoda, които ще се продават от 2025 г. на цена от 25 000 евро.

Целта ни е да станем лидер по продажба на електромобили до 2025 г. Имаме много амбициозен план за постигане на тази цел и инвестираме сериозно, за да я изпълним, но някои анализатори не взимат достатъчно сериозно огромните усилия, които влагаме за това”, допълни Дийс.

Дийс призна, че Volkswagen Group вероятно ще води сериозна битка за EV върха, добавяйки:

Ще е оспорвано състезание. Трябва да кажа, че не очаквахме основния ни конкурент от САЩ да е толкова бърз, при това се очаква промяна в техните производствени възможности, но ние имаме повече марки, от луксозни до масови, затова ще продължим с нашата амбиция.”

На въпрос за новите електромобили с размера на Polo, Дийс заяви:

„Търсенето го има и маржовете са на лице, за да може малките електрически коли да са печеливши”.

Да, цените на суровите материали се казват, но печалбата идва от новото поколение батерии и мащаба.

Източник на статията: autocar.co.uk

Херберт Дийс електромобили Volkswagen