Renault предприема пълна електрическа офанзива

Пламен Георгиев,
Renault E Teck

, Renault

Renault Captur e-TECK plug-in и Renault Clio E-TECH

Renault черпи от експертния си опит в производството на електрически автомобили повече от 10 години и своя опит във Формула 1, за да предложи най-широката гама от електрифицирани автомобили, благодарение на лансирането на иновативна и революционна гама (инженерите на компанията имат над 150 патента за нея) от хибридни и plug-in хибридни двигатели, наречени E-TECH на три от водещите си модели: новите Renault Clio, Captur и Megane.

Renault Twingo Z.E.: градски шик на ток

Хибридното Clio E-TECH може да се движи до 80% от времето в града само в електрически режим, като от компанията твърдят, че икономията на гориво може да стигне до 40% спрямо бензинов двигател в градски режим на шофиране. В модела е вградено новото поколение на 1,6-литровия бензинов мотор (атмосферен), работещ заедно с два електромотора. Единият от тях играе ролята на стартер генератор, другият задвижва предните колела, докато технологичният комплект завършва иновативната скоростна кутия без съединител и с няколко режима, дошла директно от Формула 1.

Renault

Капацитетът на литиево-йонната батерия варира в зависимост от типа на хибридния модел. При Clio E-TECH тя е 1,2 kWh (230 V), докато при плъг-ин хибридите Captur E-TECH и Mеgane E-TECH е с капацитет 9,8 kWh (400 V). В този случай двата модела могат да изминават до 65 км на ток в градски условия (WLTP). В смесен цикъл на управление двата модела имат до 50 км пробег (WLTP).

Renault Morphoz: автономен трансформър с пробег до 700 км на ток

Теглото на хибридното Clio е увеличено с 10 кг спрямо версията dCi 115. В комбиниран цикъл E-TECH изразходва под 4,5 л/100 км и отделя под 100 г/км емисии CO2 (WLTP). Батерията не намалява обема на багажника (300 л) на модела.

Мощният 160 к.с. бензинов мотор и батерията с капацитет 9,8 kWh тежат 105 кг, което позволява на Captur и комбито на Megane да предлагат до 65 км на ток в градски условия. В смесен цикъл новият Captur E-TECH Plug-In изразходва 1,5 л/100 км и отделя 32 г емисии CO2 (WLTP). Същите са параметрите и при Megane E-TECH plug-in.

Nissan Juke е призван да се влюбиш в него (тест драйв)

Анализ казва, че по света има 7,9 млн. електромобила

Mercedes дърпа шалтера на някои модели и двигатели

Източник на статията: Vesti.bg

Captur E-TECH Clio E-TECH хибриди Renault E-TECH Renault