Audi нееднакратно е заявял намеренията си за пълна електрификация и отказване от двигателя с вътрешно горене. Последните корекции в инвестиционния план на марката само ще ускорят този процес. Разчетите за периода 2022 – 2026 г. са за 18 млрд. евро инвестиции в електрификация, докато преди около година плановете за 2021 – 2025 г. бяха за 15 млрд.
Компанията от Инголщад винаги върви крачка зад VW Group, която обяви, че ще инвестира 89 млрд. евро в бъдещи технологии, сред които електрическа мобилност и дигитализация. За пръв път тези бъдещи технологии съставляват над половината от общите инвестиции на групата.
През 2026 г. Audi ще спре да представя нови автомобили с ДВГ
И докато Групата обобщава под „бъдещи технологии”, то Audi е конкретна: 18 млрд. евро за електромобили и хибриди. Общите инвестиции на марката до края на 2026 г. ще възлизат на 37 млрд. евро, което ще рече, че тя ще отдели 48% за електрификация.
По пътя към електрическото бъдеще, последният автомобил с ДВГ ще бъде продаден през 2033 г. Но Audi иска до 2025 г. да има повече от 20 електромобила. Звучи доста, но трябва да се има предвид как се постига тази бройка: Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback се броят като отделни модели, но се различават само по линията на покрива. Същото важи и за Audi e-tron GT и Audi RS e-tron GT.
Шефът на Audi: изкопаемите горива са виновни за замърсяването
“Промяната в нашето общество се засилва бързо,” коментира Маркус Дюсман, Изпълнителен директор на Audi. „Заради това ние ускоряваме нашата трансформация към климатично неутрална мобилност. Устойчив бизнес модел е въпрос на подход и отговорност.”
В прессъобщението се отбелязва, че Audi увеличава инвестициите в зарядна инфраструктура: една от тях ще е за разширяване на мрежата на Ionity от 1500 но 7000 HPC точки до 2025 г.
Китайци откриха завод за батерии с капацитет 120 GWh
Какво се случва с електромобилите при -20 градуса
Взривиха Tesla Model S с 30 кг динамит и кукла на Мъск в нея (видео)