Е вропа има желанието да се превърне в световен лидер при производството на батерии за електромобили. На към този момент тази цел изглежда обречена. Китай е и ще бъде първенец още доста време. Довод за това твърдение е новият завод на CATL до момента, който започва работа с годишен капацитет от 60 GWh, който трябва да се удвои, когато заработи на пълна мощност.
Заводът във Фудинг е най-големият до момента проект на CATL. За да се добие ясна представа за размера: планираният капацитет е почти равен на общия капацитет нови производствени мощности за батерии, открити в Китай за първите единадесет месеца на 2021 г. - 128,3 GWh. Според настоящите цени на батериите, 120 GWh ще имат производствена стойност от над 100 млрд юана, равняващи се на малко под 14 млрд. евро.
Европа иска да оглави световния пазар на батерии
Плановете за този завод CATL представи през февруари 2020 г., когато заяви, че строежът ще отнеме две години. Тогава компанията обяви, че цената на завода ще е около 1,3 млрд. евро.
VW: До 2030 г. в Европа ще работят 6 гигазавода с капацитет 240 GWh
Но строежът започва едва тази година, а ето че вече има краен резултат. Оперативният мениджър на проекта заявява пред Fujian Daily. “С помощта на правителствените департаменти на всички нива, успяхме да направим първа копка и да пуснем първата поточна линия за 330 дни, вмествайки се в една календарна година.”
На 19 декември CATL направи първа копка на друг завод в Сямън, който ще има капацитет от скромните 20 GWh. Трябва да е готов до края на 2024 г.
Проучване разкрива най-манипулираните автомобили „нов внос”
Тъмната сила на BMW М3 надделява над Съпротивата на снега (тест драйв)
NIO ET5 изглежда по-добре от Model 3 и предлага до 1000 км пробег на ток