Какво се случва с електромобилите при -20 градуса

Пламен Георгиев,
Porsche Taycan 2021

, Porsche

Porsche Taycan 2021

К итайското автомобилно издание MyDrivers реши да провери как ще се представят 40 електромобила в екстремни климатични условия, предава Motor.ru. Тестът се е провел в градски и магистрални условия, като повече от разбираемо е, че за болшинството от моделите дори не сме чували. Но сред участниците изпъкват имената на Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Затова и разказваме за резултатите от опита на китайските журналисти.

Toyota шокира света: показа 15 електрически концепции

Тестът е проведен в северната част на Китай. Всички модели са били заредени на 100% и оставени да пренощуват. На следващия ден тестът е започнал в икономичен режим на движение. В автомобила са били по двама човека, като климатичната система е била включена на 24 градуса.

Повечето автомобила са загубили от 40 до 60% от пробега си в условия на -20 градуса по Целзий външна температура. Лидер по дължина на пробега е Weilai EC6, съхранил 54,8% от заряда и изминал 336,9 км (при пробег по документи 615 км).

В процентно съотношение лидер е бюджетния китайски модел Wuling Hongguang Mini EV, който е изминал 103,2 км при 170 км по документи (60,7%).

Клиенти масови смятат, че електромобилите имат резервоар

В студа Tesla Model Y е съхранила 47% от енергията си: от 594 км пробег са останали 279,6 км. Сред известните извън Китай е Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6%, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 км от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,9%, 167,3 км от 430).

Проучване разкрива най-манипулираните автомобили „нов внос”

Тъмната сила на BMW М3 надделява над Съпротивата на снега (тест драйв)

NIO ET5 изглежда по-добре от Model 3 и предлага до 1000 км пробег на ток

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили е-коли тест на електромобили