Audi Activesphere e кросоувър-пикап с добавена реалност за управление

Тази концепция показва визия за автономно задвижване и е хамелеон като употреба

,
Audi Аctivesphere concept

, Audi

Audi Аctivesphere concept

Activesphere e четвъртата “сферична” концепция на Audi от серия, стартирана през 2021 г. И може би най-интересната от всички, тъй като е модерен прочит на кросоувър между SUV и купе. За финал - може да се превърне в пикап, способен да превозва спортна екипировка примерно.

В българския случай ще е каквото ни попадне, включително строителни материали или зимнина. Лошо няма.

Audi Activesphere, подобно на трите си предшественика - Grandsphere, Urbansphere и Skysphere, има за цел да демонстрира визията на марката за автономни електрически автомобили с разнообразна употреба.

Audi

Те са с технологии, които могат да предложат “гъвкавост” в много отношения и е сигурно, че скоро ще започнем да ги виждаме в серийни модели.

Концепцията е с дължина 4980 мм и е с 22-инчови колела. Включва стъклен покрив, има стъкло на вратите и стъклена решетка (вместо традиционната), която дава на пътниците възможност да пледат през предницата.

Задният стъклен прозорец също е функционален, способен да се движи наравно с покрива, за да създаде товарен "леген", който може да носи и велосипеди. Част от задницата се спуска, за да се превърне във врата, което я прави още по-достъпна. Моторизирана преграда се разгръща при използване на "легена", за да отдели интериора.

Audi

Както при другите сферични концепции, системата за окачване на Activesphere е оборудвана с променлива геометрия, за да осигури допълнителен просвет (40 мм), когато се активира. Той и базово не изглежда малък - 208 мм.

Друга основна цел на напълно електрическата концепция е да се изследва по възможно най-оптималния начин вътрешното пространство. Това е така именно заради автономната природа на колата - в интериора трябва да можете да правите всичко, каквото си поискате, може и да не карате.

Audi

С Activesphere Audi представя екосистема с “добавена реалност” за водача и пътниците. Има специално оборудвани слушалки с 3D цифрови дисплеи, които не само позволяват контрол на функциите на автомобила, но и взаимодействат със заобикалящата го среда, особено в режим на автономно управление от ниво 4.

С тези функции Audi явно конкурира BMW. Баварците демонстрираха интересни идеи с показания в Лас Вегас по-рано този месец концептуален автомобил i Vision Dee. Голямата разлика е, че Audi използва слушалки, докато BMW - голям “хед-ъп” дисплей, покриващ цялата ширина на предното стъкло.

Audi

Очилата за “смесена реалност” не ни ограничават до изображения на предното стъкло на превозното средство, а правят съдържанието използваемо в цялата кола. Ние правим функциите особено интуитивни и лесни за използване,“ коментира Кристина Хубер, дизайнер в Audi пред Automobilwoche.
„Виждаме очилата като част от цифрова екосистема. Нашите клиенти винаги ги носят със себе си, както в момента имат своите смартфони“, добави тя.

Audi

В автономен режим таблото, воланът и педалите на Activesphere се прибират, осигурявайки допълнително пространство вътре.

Activesphere използва пратформата PPE (Premium Platform Electric) на на Volkswagen Group, която ще бъде в основата и на предстоящите електрически кросоувъри Audi Q6 e-tron и Porsche Macan E.

Неговата 800-волтова система му осигурява време за зареждане до 80 процента за 15-20 минути. Пробегът е 600 км.

Подобно на другите три автомобила, Activesphere няма да влезе в производство, просто е “подвижна лаборатория”, като за тази специално Audi изтъква, че най-важното е “добавената реалност за мобилност.“

Audi Audi Activesphere Concept концептуален модел виртуална реалност автономен автомобил