Audi смята, че пробегът на е-колите ще става все по-маловажен

Причина за това е разрастващата се зарядна инфраструктура

Пламен Георгиев,
Audi Q4 etron електромобили

Audi

Audi Q4 e-tron

П рез последните дни темата за електромобилите в САЩ става все по-актуална, след като стана ясно, че и щатът Ню Йорк ще последва Калифорния, забранявайки продажбата на коли с ДВГ през 2035 г. Междинните стъпки казват, че през 2026 г. общо 35% от продажбите трябва да са на електромобили с батерия, през 2030 г. този процент трябва да е 68%, докато стигне 100 през 2035 г.

Audi е компанията с най-широката гама електромобили в щатите, като предлага пет електрически модела, след като наскоро лансира Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback.

Наскоро Carscoops са разговаряли с Даниел Уейсленд, президент на Audi of America. Един от въпросите към него е: вижда ли той пробег от 300 мили (483 км) като златния стандарт, както смятат някои конкуренти (президентът на GM Мари Бара смята, че при такъв пробег клиентът вече не се притеснява, че ще закъса някъде.

Уейсленд отбелязва, че 300 мили (483 км) е „добър” пробег, но също така казва, че идеалният пробег варира според сегмента. Така например малките батерии с по-малък пробег са повече от разумен вариант за по-малките и евтини коли.

Шефът на Audi в САЩ вярва, че пробегът ще става все по-маловажен в бъдеще, тъй като зарядната инфраструктура се развива непрекъснато. Към момента в САЩ има много над 100 000 бензиностанции, но само около 6000 DC бързи зарядни станции. Но броят им тепърва ще расте. А технологиите за зареждане са в най-стръмната си крива на изчакване към постигане на възможна най-бързото зареждане, което означава постоянно намаляване на времето за пълнене на батерията.

Говорейки за пробег, Audi в САЩ казва, че клиентите на луксозни електрически автомобили изминават средно под 50 км на ден. При 98% от пътуванията на един човек в колата си изминават под 50 мили (80 км), така че автомобил като Q4 e-tron трябва да е подходящ за широк набор клиенти, тъй като предлага пробег до 265 мили (426 км).

На въпрос за водородни автомобили, от компанията отговарят, че не виждат водорода като алтернатива, тъй като цените на тези автомобили са много високи. Освен това в САЩ на практика няма станции за зареждане с водород (освен само в Калифорния), затова и модели като Hyundai Nexo и Toyota Mirai aсе предлагат само в Златния щат.

САЩ пробег електромобили Audi