Audi работи по проект, който ще индивидуализира бъдещите автономни коли на марката до такава степен, че те ще показват “чувства”.
Звучи странно, като за роботи, но автомобилите на бъдещето ще бъдат малко или повече именно това, след като ще можем да правим каквото поискаме в тях, докато те безпилотно ни возят от точка А до точка Б.
Не всеки харесва това бъдеще, но изглежда, че то ще е такова. В случая се има предвид най-вече справяне с големия проблем на уеднаквяване на возилата - като се почне от дизайна, мине се през интериора и се стигне до техниката. Най-вече техниката. Скоро няма да има двигатели, а ще има само батерии и електромотори. Еднакви.
Ние работим по проект върху създаване на ДНК на Audi, за да опишем как се чувства един наш автомобил в бъдеще, коментира Оливер Хофман, ръководител на техническото развитие на компанията пред Top Gear. - Имаме партньорства с университети и работим върху този феномен. Това ще става със звук, с промяна на окачването… всички тези особености.С всичко, което можете да докоснете в Audi. Повярвайте ми, ще почувствате всичко това, ако карате Audi, а не конкурентни автомобили. Независимо, че вече няма V8 или нещо подобно."
Той добавя, че Audi планира да прехвърли това „усещане“ към начина, по който колите ще се движат автономно.
На първо място, какво виждате или какъв вид информация ще получите по време на вашето автономно шофиране? Това е важно. Това е, от което се нуждаете, за да придобиете увереност. Това е първата стъпка”, добавя Хофман.
Втората е това, което чувате и как се представят окачването и кормилното управление - на прав път, но особено в завои. Как Audi влиза в завой и завива. Трябва да сте уверени, че колата е безопасна. И също така да избягвате прилошаването при пътуване."
Кога обаче ще се случи вече прословутото автономно управление? Има много казуси, много нерешени проблеми. Вижда се по Америка, където се правят тестове с такси услуги.
Та самата Audi първо твърдеше, че актуалният сега A8 ще бъде с автономно уплавление (вече трябваше да има такова), но през миналата година се отказа.
През втората половина на това десетилетие ще видим автономно шофиране, което дава свобода на клиента да гледа филм, да речем. Ние работим с разпоредбите, но хомологацията все още не е ясна”, обяснява босът.
А външният вид и техниката?
Дизайнът и инженерството на каросерията все още ще бъдат важни. Аеродинамиката и теглото оказват влияние. Ние сме дизайнерска марка, външният вид е важен, за да ни разграничи от конкурентите“, завършва Хофман.