П реди дни Audi обобщи постигнатото през 2019 г., давайки насоки и за бъдещето, което ще легне на инвестиция от 12 млрд. евро, предназначени за електрификация и дигитализация.
Що касае плъг-ин моделите, до края на 2020 г. компанията възнамерява да предложи пет изцяло електрически модели и 12 плъг-ин хибрида. До края на 2025 г. броят на електрифицираните модели ще се увеличи на около 30 (включително 20 изцяло електрически), като делът им в общите продажби на Audi трябва да се увеличи от 3,5% на 40%. За целта компанията ще инвестира въпросните 12 млрд. евро до края на 2024 г.
Трети електромотор за Audi e-tron за повече мощ и динамика
Въвеждайки тези нови модели, компанията ще покрие всеки важен пазарен сегмент: от компактните до пълноразмерните модели.
Като говорим за чисти електромобили, на пазара Audi вече предлага e-tron (2018/19 г.), а е-tron Sportback предстои да бъде лансиран. На китайския пазар марката предлага Q2 L e-tron. В края на тази година трябва да видим серийния e-tron GT. Скоро се очаква премиерата на концепция с размерите на А3, която трябва да покаже бъдещия най-достъпен електромобил на марката. В края на тази или началото на 2021 г. трябва да бъде лансирана и серийната версия на Q4 e-tron Concept.
https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/ofanzivata-na-audi-prodylzhava-s-e-tron-sportback-6102337
Не по-малко сериозни са намеренията и на Porsche (също част от концерна Volkswagen). Компанията вече лансира първия си електромобил (Taycan), за който казва, че е имало около 30 000 сериозни запитвания с цел покупка преди премиерата на модела през 2019 г., а след това са получени още 15 000. Porsche възнамерява да инвестира 10 млрд. евро в електрификация и дигитализация до края на 2024 г.
Най-странните автомобилни патенти
Какво се случва с електромобилите в студено време (в цифри)
Covid-19 нанася съкрушителни удари на автомобилната индустрия