К ъм сегашните два електромотора в e-tron и e-tron Sportback, Audi добавя буквата „S”, равняваща се на трети електромотор. С негова помощ мощността на двете модификации скача на 435 к.с. и 808 Нм. Това е съществено подобрение спрямо e-tron 55 quattro и неговите 360 к.с. и 561 Нм.
Точно както e-tron 55 quattro, спортната версия e-tron S също ще има boost функция. В продължение на 8 секунди водачът ще разполага д 503 к.с. и 973 Нм, благодарение на които ускорението до 100 км/ч ще падне на 4,5 секунди, преди да стигне до електронно ограничената максимална скорост от 210 км/ч.
Освен тези динамични параметри, конфигурацията с три електромотора позволява т. нар. електрически torque vectoring. Това ще рече, че при спортно ускорение от завой, електрическият мотор насочва към задното външно на завоя колело до 220 Нм повече въртящ момент спрямо вътрешното на завоя колело. Това подобрява стабилността.
Трите мотора подобряват и сцеплението, тъй като мощността може да се изпрати към задното колело с най-голямо сцеплението. Компанията казва, че това ще е особено полезно, ако водачът попадне на черен лед или мека пътна настилка.
За съжаление Audi се въздържа (за момента) да кажа какъв ще е пробегът, но поне се знае, че „S”-ките ще разчитат на батерия с капацитет 95 kWh, която може да се зареди от 5% до 80% за приблизително 30 минути за бързо зарядно устройство с капацитет 150 kW.
За да се подобри динамиката, моделите са оборудвани със специално обтекатели на калниците и въздушни отвори за охлаждане на спирачките, които се отварят само при нужда. Така коефициентът на челно въздушно съпротивление възлиза на 0,28, докато при e-tron S Sportback той е още по-нисък – 0,26.
Моделите стандартно ще са оборудвани с 20-цолови джанти, но 21- и 22-цолови ще се предлагат като опция. Без значение на размера им, гумите ще се по-широки от тези, монтирани на стандартния e-tron. Те ще се укротяват от 6-бутални (червени) спирачни апарати и доскове (отпред) с диаметър 400 мм. Адаптивното въздушно окачване също е стандартно, като по време на спортно шофиране автомобилът ще „ляга” с 26 мм към пътя.
VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)