М алкият и среден бизнес ще понесе най-тежко удара на световната пандемия. Но не по-малко застрашена е цялата автомобилна промишленост. Да, тя разполага с милиарди, акционерите няма да вземат милиони, но засегнати пак ще се обикновените хора. Причината е, че повечето автомобилни заводи в Европа спряха, а останалите работещи са в процес на преустановяване на работата си. Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА) предупреждава, за тежките последствия за автомобилната индустрия. Тук става въпрос за европейската, но тази в САЩ е в същата позиция, тъй като и там голямата тройка и Tesla затварят производствата си.
Covid-19 ще накара хората да купуват повече коли
В Европа повечето заводи преустановиха временно работата си. „В рамките на Европейския съюз работят 229 завода за производство и асемблиране на автомобили, в които пряко са заети 2,6 млн. европейци. Когато се включи цялата верига по производството, броят на пряко и непряко заетите в авто индустрията възлиза на 13,8 млн. човека, което е 6,1% от всички работни места в ЕС,” казва становище на АСЕА.
На този фон Nikkei съобщава, че Nissan ще съкрати около 3000 човека в завода си в Барселона, където миналата година са произведени 65 000 автомобила. Но освен самите работници, ACEA предупреждава, че по-слабите производители може да не успеят да преодолеят този шок.
Коронавирус покоси автомобилната индустрия
Председателят на ACEA, Ерик-Марк Хютема, заявява: “Ясно е, че това е най-лошата криза, която някога е засягала автомобилната индустрия. След като цялото производство спря, а търговската мрежа реално затвори, работата на около 14 млн. европейци е заложена на карта. Призоваваме за силни и координирани действия на национално и европейско ниво, за да се осигури незабавна подкрепа за ликвидност за автомобилните компании, техните доставчици и дилъри.”
Този апел за помощ е нормален и очакван, но е очевидно, че нуждите превишават правителствените възможности. Към момента най-важното за индустрия е да се запази в ход производството и веригата резервни части; да се запазят сервизните мрежи, които да поддържат логистиката и линейките; да се запази свободният поток на лекарства, храни, горива, оборудване и части.
Apple CarPlay и Android Auto са по-опасни от алкохола