Mazda CX-60 е една от световните премиери на открития вчера софийски автомобилен салон. Впечатляващият с външен вид, технологии и разнообразие от типове задвижване SUV за първи път се показва на изложение, след като бе представен в ранната пролет на тази година.
Докато всички говорят за електрификация Mazda създаде и въдеде първия си редови 6-цилиндров редови бензинов мотор, първия си 6-цилиндров дизел. Возилото е налично и като “плъг-ин” хибрид.
В Европа Mazda CX-60 дойде с всичките три възможности. “Плъг-ин” хибридът е наличен за 2,5 литровия SkyActiv-G 4-цилиндров бензинов мотор (електромотор със 17,8 км/ч и литиево-йонна батерия). Общата максимална мощност е 323 к.с. - 189 от ДВГ и 134 к.с. от електромотора. Общият максимален въртящ момент възлиза на 511 Нм.
Това го превръща в най-мощния модел на Mazda в серийно производство. Той ускорява от място до 100 км/ч за 5,8 секунди, а максималната скорост е лимитирана на 200 км/ч. Може да измине 60 км само на електричество и се зарежда за 4 часа.
Имаме също така 3-литров 6-цилиндров бензинов мотор, който може да бъде вързан с 48-волтова полухибридна система.
И идва ред на 3,3-литровия e-Skyactive дизел, който пак е редови “шестак” и може да има същата конфигурация. Той генерира 231 к.с. между 4000 - 4200 об/мин. Въртящият момент от 500 Нм е наличен в диапазона от 1500 до 3000 об/мин. Има и вариант e-SKYACTIV D на същия дизелов агрегат, но с мека хибридна технология. Мощността му е 254 к.с. при 3750 об/мин, докато въртящият момент от 550 Нм е наличен от 1500 до 2400 об/мин.
Ускорението на дизеловата версия ще отнема 7,3 секунди до 100 км/ч, докато максималната скорост е 220 км/ч.
На тези мотори се вгражда 8-степенен автоматик с многодисков съединител и интегриран електрически мотор-генератор, заменящ традиционния конвертор. i-Activ AWD е стандарт.
Налични са четири режима на управление - Normal, Sport, Off-Road, Towing и EV. Доста промемено е окачването. Отпред има двойни носачи, а отзад - мултилинк. То е направено така, че не просто да пасва на горните режими, а да отговаря по най-добрия възможен начин на всеки от тях, както за комфорт и повратливост, така и извън пътя.
Щандът на Mazda на столичния автосалон.
Личат доста системи за безопасност. Към това прибавяме новата Skyactiv Multi-Solution Scalable архитектура, която осигурява мощ на задния мост или двойно предаване.
CX-60 е средноголям SUV с дължина 4745 мм, 1890 мм широчина, 1680 мм височина и 2870 мм междуосие.
Външният дизейн произлиза от концепцията Kodo-Soul of Motion. Или това вечно старание на японската марка всичко да тече, всичко да се променя… Да е в движение, дори когато е в покой. Има опит за придаване на спортна тръпка, като предницата изглежда модерно и разчупено, благодарение на LED светлините и цялостния дизайн.
Има осем цвята на купето. И избор измежду 18-и и 20-цолови джанти.
Таблото е дигитално и се вписва много добре с всичко казано дотук. Личи 12,3-инчов дисплей и такъв, който се открива пред очите на водача отпред - три пъти по-голям, отколкото в СХ-30.
Автомобилът предлага персонализирана система за шофьора (може би собственика на колата, освен ако решите да ви возят с този SUV), при която всичко се настройва спрямо неговия избор - седалка, волан, въпросният Head-Up дисплей, огледалата…
Отзад мястото е повече - като цяло. Както и за багаж, дори когато втория ред седалки е вдигнат. Багажното пространство е цели 570 литра. Може да стане 1148 л, ако свалите въпросния ред. Общо “догоре” може да събере 1726 л.