Впечатляващият Мazda CX-60 за първи път се представя на изложение

Автомобилът се откроява с първите за марката 6-цилиндрови редови бензинов и дизелов мотор. И има конфигурация, която го прави най-мощният сериен модел на Mazda

Mazda автосалон София 2022

carmarket.bg

Mazda CX-60 е една от световните премиери на открития вчера софийски автомобилен салон. Впечатляващият с външен вид, технологии и разнообразие от типове задвижване SUV за първи път се показва на изложение, след като бе представен в ранната пролет на тази година.

Докато всички говорят за електрификация Mazda създаде и въдеде първия си редови 6-цилиндров редови бензинов мотор, първия си 6-цилиндров дизел. Возилото е налично и като “плъг-ин” хибрид.

В Европа Mazda CX-60 дойде с всичките три възможности. “Плъг-ин” хибридът е наличен за 2,5 литровия SkyActiv-G 4-цилиндров бензинов мотор (електромотор със 17,8 км/ч и литиево-йонна батерия). Общата максимална мощност е 323 к.с. - 189 от ДВГ и 134 к.с. от електромотора. Общият максимален въртящ момент възлиза на 511 Нм.

Това го превръща в най-мощния модел на Mazda в серийно производство. Той ускорява от място до 100 км/ч за 5,8 секунди, а максималната скорост е лимитирана на 200 км/ч. Може да измине 60 км само на електричество и се зарежда за 4 часа.

Имаме също така 3-литров 6-цилиндров бензинов мотор, който може да бъде вързан с 48-волтова полухибридна система.

И идва ред на 3,3-литровия e-Skyactive дизел, който пак е редови “шестак” и може да има същата конфигурация. Той генерира 231 к.с. между 4000 - 4200 об/мин. Въртящият момент от 500 Нм е наличен в диапазона от 1500 до 3000 об/мин. Има и вариант e-SKYACTIV D на същия дизелов агрегат, но с мека хибридна технология. Мощността му е 254 к.с. при 3750 об/мин, докато въртящият момент от 550 Нм е наличен от 1500 до 2400 об/мин.

Ускорението на дизеловата версия ще отнема 7,3 секунди до 100 км/ч, докато максималната скорост е 220 км/ч.

На тези мотори се вгражда 8-степенен автоматик с многодисков съединител и интегриран електрически мотор-генератор, заменящ традиционния конвертор. i-Activ AWD е стандарт.

Налични са четири режима на управление - Normal, Sport, Off-Road, Towing и EV. Доста промемено е окачването. Отпред има двойни носачи, а отзад - мултилинк. То е направено така, че не просто да пасва на горните режими, а да отговаря по най-добрия възможен начин на всеки от тях, както за комфорт и повратливост, така и извън пътя.

 Щандът на Mazda на столичния автосалон.

carmarket.bg

Щандът на Mazda на столичния автосалон.

Личат доста системи за безопасност. Към това прибавяме новата Skyactiv Multi-Solution Scalable архитектура, която осигурява мощ на задния мост или двойно предаване.

CX-60 е средноголям SUV с дължина 4745 мм, 1890 мм широчина, 1680 мм височина и 2870 мм междуосие.

Външният дизейн произлиза от концепцията Kodo-Soul of Motion. Или това вечно старание на японската марка всичко да тече, всичко да се променя… Да е в движение, дори когато е в покой. Има опит за придаване на спортна тръпка, като предницата изглежда модерно и разчупено, благодарение на LED светлините и цялостния дизайн.

Има осем цвята на купето. И избор измежду 18-и и 20-цолови джанти.

carmarket.bg

Таблото е дигитално и се вписва много добре с всичко казано дотук. Личи 12,3-инчов дисплей и такъв, който се открива пред очите на водача отпред - три пъти по-голям, отколкото в СХ-30.

Автомобилът предлага персонализирана система за шофьора (може би собственика на колата, освен ако решите да ви возят с този SUV), при която всичко се настройва спрямо неговия избор - седалка, волан, въпросният Head-Up дисплей, огледалата…

Отзад мястото е повече - като цяло. Както и за багаж, дори когато втория ред седалки е вдигнат. Багажното пространство е цели 570 литра. Може да стане 1148 л, ако свалите въпросния ред. Общо “догоре” може да събере 1726 л.

Автосалон София 2022 моторшоу 2022 София 2022 Автомобилен салон София Mazda Mazda CX-60