Mazda съобщи, че серийното производство на новия корсоувър СХ-60 стартира в Завод №2 в Хофу, префектура Ямагучи. Първата партида ще поеме към Европа на 26 април.
С този модел Mazda представя първото си плъг-ин хибридно задвижване. То комбинира 4-цилиндровия бензинов двигател Skyactive-G 2,5 с голям електромотор с мощност 129 kW, нова 8-степенна трансмисия и батерия с капацитет 17,8 kWh (335 V). Моделът има до 63 км пробег само на ток. Ускорението до 100 км/ч трае 5,8 секунди.
Тази комбинация генерира системна мощност 241 kW (327 к.с.) и въртящ момент от 500 Нм, с което СХ-60 се превръща в най-мощния сериен модел на Mazda. Заводските параметри показват, че автомобилът ще радва собствениците си със среден разход на гориво от само 1,5 л/100 км и средни нива на емисиите СО2 от 33 г/км.
Любопитното е, че Mazda твърдо си дължи и на дизеловото задвижване в лицето на SKYACTIV-D 3,3 - 231 к.с. и 500 Нм. Има и вариант e-SKYACTIV D на същия дизелов агрегат, но с мека хибридна технология. Мощността му е 254 к.с., а въртящият момент е 550 Нм.
По габарити СХ-60 е съпоставим с Mercedes-Benz GLC, но Mazda си поставя за цел да се конкурира не с германските премиум марки, а с Lexus.
Двигателите са надлъжно разположение отпред, задвижването е на четирите колела. Инженерите са се отказали от предното McPherson окачване, като са го заменили с двойно носачи. Отзад се е запазила мултилинк конфигурацията.