Всички говорят само за ток, Mazda прави дизелов редови „шестак”

Ще се предлага със или без мека хибридна технология.

Пламен Георгиев,
Mazda CX 60

, Mazda

Mazda CX-60

С луховете за задноприводна платформа с редови 6-цилиндрови двигатели се въртят от години, но официална информация дойде едва наскоро. След като станаха ясни планове за автомобили със задно предаване и 3,0-литров бензинов и 3,3-литров дизелов двигатели, Mazda най-после вади технически параметри.

Докато основната част от автомобилните новини е свързана с електромобили, японската компания ни разказва за дизеловия SKYACTIV-D 3,3, генериращ 231 к.с. между 4000 – 4200 об/мин. Въртящият момент от 500 Нм е наличен в диапазона от 1500 до 3000 об/мин. Има и вариант e-SKYACTIV D на същия дизелов агрегат, но с мека хибридна технология. Мощността му е 254 к.с. при 3750 об/мин, докато въртящият момент от 550 Нм е наличен от 1500 до 2400 об/мин.

Редовият 6-цилиндров дизел работи с 8-степенна автоматична трансмисия, предаваща мощността към двете оси в новия CX-60, тежащ около 1900 кг. Ускорението на дизеловата версия ще отнема 7,3 секунди до 100 км/ч, докато максималната скорост е 220 км/ч.

Технически параметри на 3,0-литровия бензинов „шестак” не са ясни за момента. При представянето на модела бяха разкрити параметрите на 2,5-литровия плъг-ин модел. Той комбинира атмосферен 4-цилиндров двигател с електромотор, чиято сумарна мощност е 328 к.с. и 500 Нм.

Макар да е с около 150 кг по-тежък (2050), плъг-ин хибридът очаквано ускорява много по-бързо до 100 км/ч – за 5,8 секунди. При това може да минава до 63 км само на ток (WLTP).

дизелови двигатели Mazda CX-60 Mazda