Новият CX-60 - най-мощният сериен автомобил на Mazda

Той излиза с три типа задвижване, има дизелов мотор и един куп системи за безопасност и комфорт

Mazda CX 60

Mazda

Т ова е новата Mazda CX-60. Тя бе представена тази вечер, като едновременно с Европа ще щурмува също Японския пазар и още няколко извън Стария континент и Азия.

Щурмът ще бъде осъществен с първия редови 6-цилиндров бензинов мотор на марката, дизели и “плъг-ин” хибрид. Към това прибавяме новата Skyactiv Multi-Solution Scalable архитектура, която осигурява мощ на задния мост или двойно предаване.

CX-60 е средноголям SUV с дължина 4745 мм, 1890 мм широчина, 1680 мм височина и 2870 мм междуосие.

Външният дизейн произлиза от концепцията Kodo-Soul of Motion. Или това вечно старание на японската марка всичко да тече, всичко да се променя… Да е в движение, дори когато е в покой. Има опит за придаване на спортна тръпка, като предницата изглежда модерно и разчупено, благодарение на LED светлините и цялостния дизайн.

Mazda

А отзад е много красива. Има осем цвята на купето. И избор измежду 18-и и 20-цолови джанти.

Таблото е дигитално и се вписва много добре с всичко казано дотук. Личи 12,3-инчов дисплей и такъв, който се открива пред очите на водача отпред - три пъти по-голям, отколкото в СХ-30.

Автомобилът предлага персонализирана система за шофьора (може би собственика на колата, освен ако решите да ви возят с този SUV), при която всичко се настройва спрямо неговия избор - седалка, волан, въпросният Head-Up дисплей, огледалата…

Отзад мястото е повече - като цяло. Както и за багаж, дори когато втория ред седалки е вдигнат. Багажното пространство е цели 570 литра. Може да стане 1148 л, ако свалите въпросния ред. Общо “догоре” може да събере 1726 л.

Mazda

В Европа Mazda CX-60 излиза с три двигателя. Нека започнем от модерното - “плъг-ин” хибрида, при което имаме “брак по любов” между 2,5 литровия SkyActiv-G 4-цилиндров бензинов мотор и електромотор със 17,8 км/ч литиево-йонна батерия. Общата максимална мощност е 323 к.с. - 189 от ДВГ и 134 к.с. от електромотора. Общият максимален въртящ момент възлиза на 511 Нм.

Това, уважаеми дами и господа, е най-мощната Mazda в серийно производство. Тя ускорява от място до 100 км/ч за 5,8 секунди, а максималната скорост е лимитирана на 200 км/ч. Може да измине 60 км само на електричество и се зарежда за 4 часа.

Имаме също така 3-литров 6-цилиндров мотор, който може да бъде вързан 48-волтова полухибридна система. Няма как все пак да пропуснем и 3,3-литровия e-Skyactive дизел, който пак е редови “шестак” и може да има същата конфигурация.

На тези мотори се вгражда 8-степенен автоматик с многодисков съединител и интегриран електрически мотор-генератор, заменящ традиционния конвертор. i-Activ AWD е стандарт.

Налични са четири режима на управление - Normal, Sport, Off-Road, Towing и EV.

Mazda

Доста промемено е окачването. Отпред има двойни носачи, а отзад - мултилинк. То е направено така, че не просто да пасва на горните режими, а да отговаря по най-добрия възможен начин на всеки от тях, както за комфорт и повратливост, така и извън пътя.

Личат доста системи за безопасност. Общо взето налично е всичко, което може да се сложи в този клас - динамични системи, такива при спиране и управление, за “сляпа зона”, при преминаване на пешеходци, колоездачи, срещу заспиване на водача, светлинни, звукови, срещу кражба… Асистенти при “оф-роуд”…

Продажбите стартират по-късно тази година.

Mazda

Skyactive 2 най-мощен Mazda SUV Mazda CX-60 Mazda 3 2019