П резидентът на VW Херберт Дийс потвърди, че в концерна се работи по електромобили, които ще струват около 20 хиляди евро по време конференция с въпроси на потребителите на социалната платформа Reddit.
Предполага се, че той визира конкретно концепцията Volkswagen ID.Life, показана миналия септември във Франкфурт. Още тогава VW обяви, че това ще е електромобил, който ще излезе през 2025 г. - с две години по-рано от планираното дотогава. И ще струва между 20 и 25 хиляди евро.
Той ще е многофункционален, модерен, стилен и практичен и с едно зареждане ще може да изминава около 400 км. С предно задвижване и 234 к.с. от електромотор.
На Дийс бе зададен следния въпрос:
“Кога ще имаме EV седан, който ще може да изминава 500 км и ще е на цена под 25 хиляди долара?”
Той отвърна следното:
“Цената е предизвикателство. Работим по електрически коли на цени около 20 хиляди евро за ниските класове.”
Дийс отговори на много въпроси, свързани най-вече с електромобилите. Той предварително бе обявил, че няма “забранени въпроси” и че не е ограничен откъм време.
Не се съгласи напълно с Илон Мъкс. Основателят на Tesla твърди, че компанията му ще предлага напълно автономни автомобили още тази година. Според Дийс обаче има много регулации и препятствия, които трябва да се преминат, за да стане това факт и то за масова употреба.
“Автономното шофиране е най-голямата промяна за автомобилната индустрия, рече президентът на VW. - Нашите клиенти ще могат да пътуват безопасно и комфортно. Това е процес на надграждане и отговорността е голяма, защото касае пътуването по магистрали, в добри, но и не толкова добри условия из целия свят. Така че процесът ще отнеме време и тук има състезание. Градим нашите познания, за да бъдем сериозен претендент в състезанието.”
Той добави, че очаква автономията на колите да стане масова в следващите 25 години.
За целта обясни, че VW работи по технологията Lidar (технология за дистанционно измерване на разстояния чрез осветяване с разерна светлина) заедно с компанията MobileEye. Именно тя е ключова за автономното шофиране.
“25 години е много дълъг период за прогнозиране, каза Дийс. - Новостите в технологиите идват много бързо. Моята прогноза е, че всички коли ще могат да се движат автономно, безопасно, вероятно без никакви инциденти повече. Без вредни емисии, много комфортно. Колите ще могат да ни закарат където искаме и когато искаме. Специалните марки ще продължават да съществуват заради различните вкусове на хората. Автомобилите ще продължат да бъдат най-важният транспорт. Но вече абсолютно безопасни, удобни и устойчиви.”
Volkswagen ще продължи да бъде компания с няколко марки, увери Дийс, представена във всички сегменти. За да се спесят разходи и време, общите платформи за разработка на автомобили ще стават все повече, но това не означава, че возилата ще загубят своята индивидуалност.
Той даде пример с базата MEB, даваща живот на 70 процента от моделите на Audi, VW, Skoda и Cupra.