С лед повече от 2,2 млн. продадени модела и инвестиция от над 1,1 млрд. евро, четвъртото поколение на Leon трябва да изведе испанската марка на ново ниво: това на електрификацията и пълната свързаност.
В основата на автомобила стои усъвършенстваната платформа MQB Evo. Това е позволила на екипа на направи Leon по-дълъг с 86 мм (4368 мм), но по-тесен с 16 мм (1800 мм) и по-нисък с 3 мм (1456 мм) от предшественика. Това прави силуета на модела много по-спортен, но същевременно междуосието е нараснало с цели 50 мм, отваряйки повече вътрешно пространство. Комби версията е удължена с 93 мм до 4642 мм, по-тясно и по-ниска е отново с 16 и 3 мм, а междуосието е също с 50 мм по-дълго (2686 мм).
Моделът с 5 врати предлага багажник с капацитет от 380 литра (идентичен с предишното поколение), докато Sportstourer предлага 617 литра капацитет на багажника, с 30 литра повече от предишното поколение.
Предницата е изцяло нова, като LED фаровете са дръпнати назад. LED стоповете преминават през цялата широчина на колата отзад. Те, комбинирани със спойлера, придават много по-спортно излъчване. Именно свелините (full LED като опция) са един от основните акценти в модела, като динамичните мигачи са много приятен елемент, както и LED вътрешната подсветка.
Формите и размерите правят така, че коефициентът на съпротивление на изцяло новият SEAT Leon е подобрен с около 8% в сравнение с предишното поколение, което подобрява разхода на гориво и понижава шумовете в купето.
Интериорът на Leon също е изцяло нов, като впечатление тук прави гладкото, тънко, но широко арматурно табло, основен акцент в което е 10-инчовата медийно система, която реагира и на жестови контрол. Приборното табло SEAT Digital Cockpit е с размер 10,25 инча, а странният селектор за автоматичната трансмисия се появява и тук (след Golf и Octavia). Full Link системата позволява на потребителите да свързват своите мобилни устройства чрез Android Auto или безжичен Apple CarPlay.
В сферата на задвижването Leon предлага абсолютно всичко: бензинови (TSI), дизелови (TDI), природен газ (TGI), мек хибрид (eTSI) и и плъг-ин хибридни (eHybrid) двигатели.
Бензиновите агрегати са с принудително пълнене с мощност от 90 до 190 к.с., като 1,0-литров трицилиндров TSI с 90 и 110 к.с. (за пръв път в Leon), както и 1,5-литрови със 130 и 150 к.с. На върха е 2,0-литровият TSI със 190 к.с., свързан със 7-степенна трансмисия с два съединителя.
Двулитров ще е и дизелът, като ще се предлага във версии със 115 и 150 к.с. Доста разумно предложение е 1,5-литровият TGI на газ със 130 к.с.
За първи път моделът се предлага с 48V хибридна технология eTSI (110 к.с. и 150 к.с.). Още по-интересен е плъг-ин хибридът, който съчетава 1,4-литров TSI, литиево-йонна батерия с капацитет 13kWh и 6-степенна DSG трансмисия. Максималната мощност е 204 к.с., а пробегът на ток до 60 км (WLTP).
Е-колите набират все по-голяма популярност в Европа