Убийствена визия и 100% електрическа версия за новия Peugeot 208

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

С ъвсем скоро Renault представи новото Clio, но дебютът на 208 засенчва всичко в сегмент В със своята визия. Бих могъл да кажа, че за последните 20 години, през които отразявам автомобилната тематика, по-смел дизайн в този клас не си спомням да съм виждал.

Погледнат отстрани, новият 208 разкрива скъсено предно стъкло, което позволява пространство за по-дълъг, изваян преден капак. Версиите GT Line и GT се отличават с уширения на арките на колелата в блестящ черен цвят: това прави каросерията по-аеродинамична и диаметърът на джантите изглежда по-голям.

Предницата е моментално разпознаваема със светлинния подпис на Full LED предни фарове с трите характерни черти под формата на нокти.

Задната част на 208 изпъква със своята черна лента, преминаваща през целия капак на багажника и свързваща светлините с трите характерни черти под формата на нокти (видими както през нощта, така и през деня). Задният дифузьор е наличен с покритие в блестящ черен цвят и, според варианта на двигателя, може да бъде подчертан от хромиран ауспух.

Голямата новина, обаче, е дебютът на 100% електрическия Peugeot e-208. Автомобилът е оборудван с батерия с капацитет 50 kWh (разположена под пода), позволяваща пробег на автомобила до 340 км, съгласно сертифициращия протокол WLTP и 450 км съгласно NEDC (New European Driving Cycle). Свързаният с охлаждащата система на купето температурен контрол с течно охлаждане позволява бързо презареждане, оптимизиран пробег и по-дълъг жизнен цикъл. Тази батерия има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет.

Мощността на електрическия мотор е 100 kW (136 к.с.), а максималният въртящ момент е 260 Нм. Моделът предлага три режима на шофиране: Eco, Normal и Sport (0 до 100 км/ч за 8,1 сек).

Налични са също два режима (умерен и усилен) на спиране чрез скоростния лост с подходящо презареждане на батерията.

При използване на зарядна станция с мощност 100 kW, батерията се зарежда на 80% за 30 минути. Чрез Wall Box, осигуряваща пълно зареждане за 5,15 ч с трифазната версия (11 kW) или за 8 часа с монофазната версия (7,4 kW). В домашния контакт (използване на контакт Legrand Green Up за тежки натоварвания, предоставян заедно с кабел за зареждане) зареждането ще трае 16 часа.

Новият Peugeot 208 предлага пълна гама модерни бензинови и дизелови двигатели, съответстващи на стандартите Euro 6.d. Уникално за сегмент B, PureTech 100 и 130 са налични с 8-степенна автоматична скоростна кутия EAT8. Бензиновите мотори са обем 1,2 литра и 3 цилиндъра (PureTech 75 S&S BVM5, PureTech 100 S&S BVM6 или EAT8, PureTech 130 S&S EAT8) Дизеловият е 1,5-литров с 4 цилиндъра: BlueHDi 102 S&S BVM6.

ADAC реабилитира дизела

Хибридният Formentor е първият „истински” модел на Cupra

Tesla Model 3: отличен за задвижването, слаб за качество

Източник на статията: Vesti.bg

Пежо 208 Peugeot Peugeot 208