Renault показа „малкия Megane”

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

С лед почти 30 години на пазара, новото Clio е готово да продължи успеха на своите предшественици, обличайки „дрехите” на Megane. Приликите с хечбека от сегмент С са очевадни, но това вече е тенденция, която се вижда при всички производители.

Любопитното е, че Clio обръща тенденцията. Вместо да нарасне на размери, той е с 14 мм по-къс от предходния модел (4048 мм). Нараснал е обаче с цели 66 мм на широчина (1798), като така предлага повече вътрешен обем. Това важи и за багажника, чийто обем е увеличен от 300 до цели 391 литра, което е сред най-добрите параметри на пазара. В купето има още 26 литра, разпределени в различни ниши за съхранение на вещи.

Макар да е построен върху модернизирана архитектура (CMF-B), новото Clio има претенциите да е напълно нов автомобил. Това може да се каже за интериора му, който наистина е силно променен. Това се дължи на изцяло новия „Интелигентен кокпит“, фокусиран върху водача. Ключов компонент тук е 9,3-инчовият мултимедиен дисплей (два пъти по-голям от 7-инчовата версия) е най-големият досега в модел на Renault. Вертикалният, леко извит екран, вдъхновен от този на Espace, визуално увеличава арматурното табло. Обърнат към водача, екранът с новата свързана система EASY LINK съдържа всички характеристики на мултимедийната, навигационната и информационно-развлекателната система, както и настройките MULTI-SENSE.

За първи път Clio е оборудвано с цифров екран, заменящ традиционния аналогов дисплей в приборното табло. 10-инчовата (има и 7-инчова) версия ще включва GPS навигация на дисплея.

Арматурното табло е разделено на три части, а самата му форма е вълнообразна. Правят впечатление бутони тип „клавиши на пиано“ и бутони за управление на климатика. Воланът е нов. Централната конзола също е ключов елемент от “Интелигентния кокпит”, като сега е разположена по-високо от обикновено.

Технически подробности за момента липсват, но само след месец е изложението в Женева, където те ще бъдат разкрити.

Kia Proceed разчупва стереотипите в скучния комби сегмент (тест драйв)

Mercedes иска да спре смъртните случаи с уникални технологии

Воланът е по-мръсен от обществена тоалетна

Източник на статията: Vesti.bg

Рено Клио 2019 Renault Clio 2019 Renault Renault Clio V