Cupra показа първия модел, разработен спрямо спецификите на спортната марка, която SEAT наскоро обособи като отделно подразделение. Автомобилът ще дебютира на салона в Женева, за да отпразнува първата годишнина на Cupra като самостоятелна марка. Определя се като „концепция”, но определено това е предсериен модел, който в съвсем близко бъдеще ще бъде качен на поточната линия.
Външният вид на модела е наистина много впечатляващ, като изобилстват острите ръбове, с които се подсилва спортното излъчване на модела. В голяма степен по агресия на дизайна прилича на Maserati Levante. Отзад опънатия през широчината на автомобила LED светлинен елемент напомня за Tarraco. Но докато последният е ориентиран само към семейните потребители, то Formentor иска да предложи много повече емоции на пътя, за което подсказват двете двойки ауспуси.
Допълнителната вратичка в предния ляв калник подсказва за плъг-ин хибридната същност на модела. Без да разкрива никакви подробности, Cupra казва само, че са събрали в едно бензинов двигател и електрически мотор с комбинирана мощност 245 к.с., което не е нещо впечатляващо. Мощността ще се предава към четирите колела посредством трансмисия с двоен съединител. „големият пакет батерии” ще гарантира на модела автомобен пробег на електричество до 50 км (според цикъла WLTP).
В оборудването на модела влизат още електронно контролирани амортисьори (DCC) и блокируем диференциал.
Двете „корита” в интериора допълнително подсилват спортния привкус на модела, докато цифровото приборно табло и „плаващият” 10-инчов сензорен екран дават на водача цялата необходима му информация.
Tesla Model 3: отличен за задвижването, слаб за качество
Peugeot започва повсеместна електрификация с този страхотен хибрид