ADAC реабилитира дизела

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

С лед като Volkswagen дръпна спусъка с „Дизелгейт“, дизеловите автомобили в Европа (и света) бяха низвергнати и обявени за причинител на всички злини, свързани със замърсяването на околната среда. Оттук започна и електрическата революция. Но сега, може би малко късно, става ясно, че новите дизеловите автомобили (поне някои от тях) почти не отделят азотни окиси.

Германският автомобилен клуб (ADAC) е провел тестове за отделяните вредни емисии в реални пътни условия (RDE – Real Driving Emissions). Тестовете са проведени с преносима апаратура за измерване на емисиите (PEMS), като са тествани и бензинови, и дизелови модели. Извадите са смайващи: всичките 26 модела (по 13 бензинови и дизелови) отделят много под допустимите 168 мг/км NOx. Тестовете са били извършени в съответствие със стандарта Euro 6d Temp, който влезе в сила на 1 септември 2017 г.

Абсолютен рекордьор е дизеловият Mercedes C-Class C220d, който не отделя никакви азотни окиси по време на пътните изпитания. Плътно зад него се нареждат BMW 520d комби и Opel Astra 1,6d, които отделят само 1 милиграм на километър. Същият модел на BMW, но с автоматична трансмисия, отделя 5 мг/км, а Citroen Berlingo BlueHDI 130 – 7 милиграма. В някои от случаите тестваните дизелови модели са отделили по-малко NOx, отколкото еквивалентните бензинови модели.

Именно отделяните емисии NOx бяха в центъра на дискусията, която низвергна дизеловата технология. Различни проучвания свързват тези емисии с образуването на астма, заболявания на белия дроб, сърцето и деменцията.

От ADAC казват, че не са наясно как производителите са успели да снижат толкова драстично нивата на NOx, но явно са успели. Тук ще уточним, ако все още не е станало ясно, че става въпрос за нови автомобили, отговарящи на стандарта Euro 6d Temp.

Най-голямо съдържание на азотни окиси, от тестваните 13 дизелови модела, има при Honda Civic 1.6 i-DTEC (101 мг/км), Volvo XC60 D5 AWD (56), Mercedes-Benz А 180 d (40), Peugeot 308 SW BlueHDi 180 (30).

При бензиновите модели само 4 отделят над 10 (мг/км). Това са Renault Megane TCe140 (15), VW Golf 1.5 TSI (14), BMW 230i Coupé (10) и Kia Ceed 1.4 T-GDI (10).

От януари 2020 г. коефициентът за съдържание на NOx в изгорелите газове се снижава 1,5 пъти, което ще рече, че дизеловите автомобили ще могат да отделят само 120 мг/км по време на тестове в реални пътни условия (RDE).

Пълната таблица с всички тествани модели може да видите ТУК.

Хибридният Formentor е първият „истински” модел на Cupra

Tesla Model 3: отличен за задвижването, слаб за качество

Peugeot започва повсеместна електрификация с този страхотен хибрид

Източник на статията: Vesti.bg

ДВГ дизелови автомобили дизели ADAC