Т върдотелните батерии могат да намалят въглеродния отпечатък на батериите за електрически автомобили в сравнение в сравнение с днешните течни литиево-йонни, особено ако се използват устойчиви материали.
До този извод се стига в изявление за групата за Транспорт и околна среда към ЕС, цитиран от Autonews.
Въз основа на сравнение на една от най-обещаващите твърдотелни батерии с литиево-йонна технология и използване на възобновяеми източници на литий (т. нар. геотермална енергия), въглеродните емисии на батерията могат да бъде намалени с цели 39 процента.
Електрическите коли вече са много по-добри за планетата, каза Сесилия Матеа, която е част от въпросната група. - А твърдотелната технология е стъпка напред, защото нейната по-висока енергийна плътност означава много по-малко материали и следователно много по-малко емисии, необходими за производството им.“
Тези батерии използват твърд керамичен материал вместо течни електролити за пренасяне на електрически ток. Могат да съхраняват повече енергия, да се зареждат по-бързо и да предлагат по-голяма безопасност от течните литиево-йонни батерии.
Автомобилните производители, включително Ford и BMW, работят с доставчици за разработване на “твърди” батерии. Те трябва да започнат да се появяват в електромобилите през втората половина на това десетилетие.
“Солидните” батерии изискват по-малко графит и кобалт - метал, произвеждан предимно в Демократична република Конго, която има голям неформален сектор с наследство от опасни работни практики и детски труд.
Групата каза, че новите методи за добив на литий, като геотермални кладенци, отделят много по-малко CO2 от по-често използваните източници, включително литий от твърди скали, които се добиват в Австралия и рафинират в Китай.